Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: raserfärgerteckningar
Läst 687 ggr
urfaren
0

Söker agouti nonself hane!

Har en ny tös på g från uppfödaren, har planer på att para henne i december.

Hon är LEmon agouti och har funderingar på vilken färg hon bör paras med. Funderade på någon roanfärg, men då de är dominanta hade det till stor del nog blivit roans.

Så mina funderingar hamnade på silveragouti eller lemonagouti.

Om jag väljer en silveragouti till min tös så bör det bli hälften silveragout ioch hälften lemonagouti.

Så nu Börjar jag kolla lite vilka som har antingen lemonagouti eller silveragouti hanar till avel. Självklart ska de vara reggade och helst utställda.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

urfaren
0

Vet inte om det framgick. Vill alltså inte köpa utan bara låna till avel.

LenaWi
0

Om du söker lemonagouti-hanne eller silveragouti-hanne för avel så kontakta oss SMF 203 Happy Day´s uppfödning.

Vi har avlat och ställt ut lemon, buff- och silveragouti nu ca 10 år med stor framgång.

Jättetrevligt med nya agouti-ägare och speciellt på lemon eftersom det är bara vi i Sverige som är reggade i SMF som håller på med denna härliga nonselfvariant.

Var kommer honan ifrån?

/Lena och Cornelia Wilhelmsson

[jejjas]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min syster har en cinnamon agouti annas om det skulle vara något? Bifogar en bild på Gulliver Flört

urfaren
0

Honan kommer från MacKinleys men har bottt hos Tiehagens ett tag. Jag blev fullständigt förälskad i denna fär för ett tag sedan.