Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: off-topic
Läst 528 ggr
[Liinda]
0

Din klantigaste/konstigaste skada?

Såg en liknande tråd på zoonen och tänkte att det kunde vara kul att sätta ut den här! =)

Så berätta om era klantigaste/roligaste/konstigaste skador här ^^

[Liinda]
0

Jag kan ju börja med att berätta en lite klantig sak eftersom jag brukar ha otur väldigt ofta ^^

Jag har sen flera år tillbaka ryggproblem såsom att ryggen låser sig och hugger och just den veckan hade jag som mest ont och kunde knappt ta på mig skorna själv.

Men jag var iallafall tvungen att jobba min helg i ladugården och när jag jobbat klart så går jag upp för duscha, sätter på vattnet och ska kliva in i duschen men kliver rakt på en schampo fläck så jag glider omkull i en jäkla fart, men alla vet väl hur sakta tiden går när man faller och man upprepade gånger försöker rädda fallet och så gjorde också jag, så jag försöker grappa tag i duschdraperiet men missar och faller stenhårt på ryggen. Det gjorde så jäkla ont så jag höll precis på att börja gråta när jag kommer på hur kul det måste se ut och hur fasiken jag ska ta mig därifrån. Så där ligger jag på duschgolvet med vattenstrålarna rakt i ansiktet och och asgarvar åt mig själv i säkert 10 minuter. Och bara att skratta högg något så fruktansvärt i ryggen men jag kunde inte sluta XD

Jag kom iallafall upp därifrån efter att milimeter viss ha rullat över på sidan kravlat mig till bänken och dragit mig upp XD

Förövrigt så fick jag följa med min pojkvän hem till Eskilstuna igen så att jag kunde åka till läkaren men när jag precis lutat mig fram för att kliva ut så låser sig ryggen och jag glider sakta av sätet och inser att jag kommer göra en ansiktslandning rakt i gruset men som tur är var pojkvännen snabb att springa runt och fånga mig XD

tantnett
0

Men vilket klanteri eller otur? FörvånadStackars dig.

Ja jag skulle kunna skriva romaner om mina klanterier genom åren. Men avstår. fniss.

Men kommer att tänka på en händelse för många herrans år sedan.

Jag bodde på den tiden i ett bostadsområde som hade separata tvättstugor. Jag hade bokat tvätt tid och kånkar ut tvättkorgen men det var vid denna årstid lite fruset ute så jag halkar bakåt och får ett präktigt ryggskott.

Dagen efter skulle jag upp till hundutställning på Stora Mässan i Stockholm. Nåväl inga vilda hästar kunde hålla mig därifrån trotts att jag gick framåtlutad i 45 gradig vinkel. Men jag avstod att visa någon hund den gången. Skrikandes

Nu är jag en oerhört klantig människa som ofta råkar ut för "smällar", turligt nog har jag arbetat upp en offantlig hög smärtgräns. Skrattande

Kommer även ihåg ett praktklanteri som hände ganska nyligen.

Jag hade köpt en nu bokhylla "från Ikea" som vanligt blev det efter hopsättningen en del över. OskyldigBland annat en hel hyllskiva. Förvånad

Den skivan fick jag ju genast idén att, perfekt till marsvinen som dörrstopp.

Sagt och gjort skivan sattes på plats och jag gick snabbt ett ärende ut i badrummet för att strax gå tillbaka dit skivan satts för, och glömmer att skivan är där. SkrikandesDet säger bara PANG!  Än idag och troligtvis för resten av livet har jag ett rejält märke på smalbenet som minner mig om mitt korta minne.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[Liinda]
0

Oj jag du och jag är nog lika klantiga då Tungan ute Mamma brukar alltid skratta åt mig och säga att jag är en otursmänniska men jag brukar säga att det är för att jag är oförsiktig och inte riktigt koll på vart jag har armar och ben hahaSkrattande

Filosofia
0

En "rolig" grej som hände mig en gång var när jag och en väninna var ute och gick på kajen som vanligt. Det var karneval i stan den gången, så det var mycket folk och festligheter på gång. Det vi inte anade var att vi var ute och gick i en maratonbana, så helt plötsligt kommer det en hjord med skenande medelålders karlar i bikiniliknande kläder mot oss! Min väninna hann kasta sig åt sidan, men jag blev nedtrampad och flög in i en stolpe för att slutligen falla till marken inför stora led med åskådare. Ganska pinsamt, tyckte jag.