Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1004 ggr
Tindrar
0

Burbygge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade tänkt att byta ut min nuvarande gallerbur på 100x50cm till två bokhyller på 80x80cm och djupet är på 40-45cm (kommer inte ihåg). Bokhyllorna har 6 plan vardera (kolla bilden inuti cirkeln). Alla hyllplan kan man ta bort utom den som delar den på hälfen. Ifall jag bygger buren kommer jag såga bort den mittersta. Vill inte lägga bokhyllerna ner och bara använda en då det inte får plats någonstans i rummet. Så funderar att göra som på bilden, men ska jag då låta det vara tomt bakom garderoben. För vill inte ha buren där då jag inte kommer kunna klappa och annat eftersom det står en garderob i vägen). Eller ska jag annars använda 1 1/2 bokhylla och ha halva bokhyllan bakom garderoben, och ha gamla skolböcker i den gömda halvan? För då får jag lite utrymme på andra sidan där höförvaring och annat kan stå. Som annars kommer få vara intryckt under skrivbordet och inte se så snyggt ut… Tycker det är lite vimsigt med allt och vet inte om det kommer bli så. Varför jag skrev denna tråd är för att få lite tips eller vad ni tror om själva iden…

FeliciaS
0

Jag förstår inte riktigt hur du tänkt :P
Du vill ha bokhyllebur men inte lägga den ner!?

Jag tipsar om att använda en mindre bokhylla, typ Flärke (som är 171*59 cm utvändigt) och sätta den där det står "Här ska då buren vara". Sätt den på en bänk så den kommer upp en bit från golvet bara, det blir säkert bra :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tindrar
0

Alltså det är som en halv bokhylla. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19823012 typ som den minsta här. Och det ska vara två såna som sitter ihop med varandra. Alltså inte en bokhyllebur som dom flesta har utan mer som en våningsbur, eller bur i ett skåp utan dörrar. Får fota själva bokhyllan (eller vad man nu ska kalla det) och visa.

FeliciaS
0

#2 Ja, ta en bild :P Förstår inte hur den ska kunna vara bur om den står upp, om det är en sådan som på bilden? Känner mig väldigt trögfattad just nu *s*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus