Är det en hona trots allt?
Mina 4 månaders marsvin har gått tillsammans hela tiden. De ska vara hanar, men den som var minst av dem har växt himla mycket på sista tiden. Det ser nästan ut som att "han" är gravid. Nu idag när vi hade dem båda i transportburen så kissade han ut något som såg mer vaniljsåsaktigt ut. Är det inte så ston gör när de brunstar? Jag blir himla förvirrad och undrar om något vet?

Men kan du inte kolla då vad det är för kön på dom, är dom 4 månader kan det ju inte vara svårt att se.
Som Linnet sa så är det inte svårt att se skillnad på två marsvinskön vid 4 månader. Ta en titt! :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Ja tittare du ser du ju iaf om det är samma eller olika kön, är du tveksam på vad det är för kan du du kanske ta en bild och lägga in här? :)

Har tittat igen och det ser ut att vara en hane, men han har blivit så tjock i slutet av magen och om man rör honom på ryggen så kuttrar han, desto mer ju nörmare rumpan man rör. Och vad kan det grumliga tjockare kisset varit??
Jämför dem :) Annars kan du ta en bild om du är osäker.
Ang. kisset så är det ibland lite vitaktigt, kommer inte ihåg var det beror på, men jag har för mig att både mina honor och de hanar jag haft har haft så. Blir dock lite osäker nu :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
En av mina hanar har också kissat så där vitt grumligt och konstigt. Alla mina marsvin kurrar när man rör vid bakdelen =)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

#6: Bara att gratulera dem om det nu ändå trots dubbelkollen skulle vara en av varje och de har fått till det..haha. Isåfall så har det si lilla tjusningar med marsvinsungar.
#7: Då är det kanske något som sker ibland och är helt naturligt helt enkelt? 
Tack för alla svar iaf! Det verkar ju till 99% vara en hane och case solved….om någonting "förändras2 så skriver jag igen :)