Sophie ska paras
Hej, jag har tänkt para sophie när hon har åldern inne och vikten. Jag har bara ett litet problem. Och det är att få tag i en hane! Någon som har så jag kan låna?
Något mera jag bör tänka på under dräktigheten? (jag sitter och läser det mesta som går att läsa, men ni kanske har något annat som kan vara bra att veta!)
vilken fin hona du har!
Du kan läsa i mina trådar om att Ninni ska paras (om du inte gjort det redan) för där har många skrivit många bra saker att tänka på. =)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#1 - ja visst är hon fin? *s* hon är ju från Abico :)
Jag får ta och läsa dina trådar lite mera nogrant! tack så mycket
#3 - ja faktiskt så tycker jag det är mycket dåligt med släthår i mitten av landet mycket därför börjar jag avla på släthår :)

Vilken färg har du tänkt att hanen ska ha då? Om du vill att ungarna ska bli golden, precis som Sophie har du två goldenuppfödare i din närhet, den ena är of Glamour i Kungsör och Ixias i Kumla.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#5 - hmm, ja men ändå. Min favorit ras så jag vill hålla på med den :)
det kan vara nonself eller self med golden i… Tror du någon av dom skulle kunna låna ut en hane åt mig?

Det är nog säkert inte omöjligt. Ska du till utställningen i Brändåsen, här i slutet av augusti? Då är båda uppfödarna där, så du kan prata med dom. Henrik heter han som har of Glamour och Emma heter hon som har Ixias.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#7 - vet inte, får se om jag åker och tittar. Annars kanske jag kan maila dom?