Kärlek vid första ögonkastet
Berätta om när du fick ditt första marsvin. Det är alltid så kul att höra andras berättelser ^^
Detta är min lilla berättelse :Jag blev intresserad av marsvin vid 6 års ålder då min mamma ofta satt och berättade om sina minnen av hennes marsvin Pricken som hon hade som barn. Jag ville jätte gärna ha marsvin och på min 7år dag så fick jag veta att vi skulle hämta ett marsvin från en zoo butik i grann kommunen. Mamma hade redan lagt undan ett marsvin till mig…innan vi kunde hämta marsvinet så blev jag tvungen att besöka min ögondoktor. Väl hos doktorn fick jag ögon droppar som gjorde att jag såg suddigt utan glasögonen, men hade jag glasögonen på mig fick jag jätte ont i huvudet. Så jag fick vänta med att ha på mig glasögonen och istället se väldigt suddigt. När vi kom till zoo butiken gav mamma mig marsvinet som jag då bara såg konturerna av och att den var helt golden. Men jag älskade honom från första stund :) När jag kom hem satt jag med honom i mitt knä och bara kände på hans päls.
Han var en teddy hane helt i golden och hans namn var Oliver<3
Jag var inte den sortens barn som tröttnade på mitt marsvin utan intresset bara växte och växte efter den dagen.
Jag kan berätta om när jag fick Paw och Prince…
Jag var 14 år när jag fick mina första marsvin, vi var inne i djuraffären för vi skulle handla någonting till hunden och katterna. Jag brukade gilla att gå in i djurrummet och kolla på marsvinen och det var då jag såg Paw, jag vart helt fäst vid honom, så jag frågade mamma om vi inte kunde köpa honom,hon sade att vi skulle prata om det och komma tillbaka veckan därpå.
Och veckan därpå frågade jag mamma om marsvinet, hon sade att hon hade tänkt och kommit fram till att det gick bra.
När vi kom för att hämta mitt marsvin så hade jag nyss fått reda på att marsvin behöver vara 2. Jag sade detta till mamma och hon sa att ok det gick bra med 2 marsvin, och när vi kom dit var det nya marsvin där, det var då jag såg Prince han och hans 2 bröder var virvelblandningar men Prince hade inte fått några virvlar :/ Men jag vart helt förälskad i honom också, och det fanns jättemycket fina marsvin men jag vart förälskad i just Paw och Prince.
Så vi fick en låda med lite spån och hö i och lade ner Paw och Prince däri och åkte sedan hem och lade dem i buren.
Måste erkänna att det inte gick så bra med mina första marsvin pågrund av skolan tidsbrist (deprission) o.s.v… så jag valde att sälja dem till ett bättre hem. Dem hade något dolt fel för efter ett tag dog båda :O och jag vet att ägaren inte gjorde något skötselfel med dem *sörjer*
Nu har jag äntligen skaffat mig tid m.m så nu har jag marsvin igen,alpaca hanar. jag hittade dem på blocket
Och har även 2 marsvin till pågång som hämtas nästa eller näst nästa vecka.
Marsvinsintresset har liksom aldrig dött och jag har saknat deras kutter och sällskap, jag vet också mer om dem (ganska mycket) så jag skulle säga att jag är mycket påläst så denna gången är det garanti på att det kommer gå bättre än för Paw och Prince.
R.I.P *sörjer*