Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 808 ggr
marsvin2008
0

Grisarna mumsar Grönkål

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick grönkål av min mamma idag, hon hade beställt veckans grönt från Nordansmak här i Luleå och mina grisar fick alltihopa. Inte mkt men ACK ACK så GOTT!

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

marsvin2008
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nam nam låt de aldrig ta slut…

Tungan ute

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Aristarcos
0

Våra älskar också, men vi odlar några plantor här i landet :)

tantnett
0

Ser mumsigt ut.

Har du gallerbur igen? Trodde du hade samtliga i bokhylleburar.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

marsvin2008
0

#3 Killarna är i en gallerbur eftersom jag använder båda bokhylleburarna till tjejerna.

marsvin2008
0

En liten film på Tjejerna när de mumsade grönkål igår.

Grönkålsmums

Visst ser ni min tuffa Daga som kämpar för brinnande livet med sin bit?! Tungan ute

Ignorera min man dotter och hund i bakgrunden. *skrattar*

FeliciaS
0

Härligt! Mina grisar får så otroligt mycket grönkål på sensommaren/hösten att de efter någon vecka börjar lämna stjälkarna… Snart kommer grönkålstiderna på allvar i vårat land, då kommer några här hemma bli glada ^^ Synd att de vanliga mataffärerna inte brukar ta in det förrän till jul.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin2008
0

#6 Ja här kommer de inte i affärerna förrän i december nångång. Därför blev jag både snopen och glad när jag fick ett knippe av mamma bara så där. =)

[Lynx76]
0

Mina älskar grönkål men det är sällan jag får tag på det , kanske idé att odla själv =)

Ruffsen
0

#5 Hmm… Det ser nästan ut som att de gillar grönkål xD

FeliciaS
0

I helgen som var kunde vi skörda de första grönkålsbladen ;) Mycket uppskattat från samtliga fyra grisar.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus