Grisarna mumsar Grönkål
Våra älskar också, men vi odlar några plantor här i landet :)

Ser mumsigt ut.
Har du gallerbur igen? Trodde du hade samtliga i bokhylleburar.
Marsvin 4-ever
.
#3 Killarna är i en gallerbur eftersom jag använder båda bokhylleburarna till tjejerna.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
En liten film på Tjejerna när de mumsade grönkål igår.
Visst ser ni min tuffa Daga som kämpar för brinnande livet med sin bit?! 
Ignorera min man dotter och hund i bakgrunden. *skrattar*
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Härligt! Mina grisar får så otroligt mycket grönkål på sensommaren/hösten att de efter någon vecka börjar lämna stjälkarna… Snart kommer grönkålstiderna på allvar i vårat land, då kommer några här hemma bli glada ^^ Synd att de vanliga mataffärerna inte brukar ta in det förrän till jul.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#6 Ja här kommer de inte i affärerna förrän i december nångång. Därför blev jag både snopen och glad när jag fick ett knippe av mamma bara så där. =)
Mina älskar grönkål men det är sällan jag får tag på det , kanske idé att odla själv =)
#5 Hmm… Det ser nästan ut som att de gillar grönkål xD
I helgen som var kunde vi skörda de första grönkålsbladen ;) Mycket uppskattat från samtliga fyra grisar.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus