Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 1667 ggr
Ruffsen
0

Kissa på rätt ställe

Hej! hur ska jag lära mina marsvin att gå på ``toaletten```? Jag har köpt en toalet  men de kissar inte i den nu har jag haft den i buren i några dagar så att de har fått vänja sig så nu ska jag prova att ställa den där de kissar mest:) Finns det några fler bra tips till att lära de att kissa på rätt ställe?;)

elin85
0

Du kan söka på youtube på "guinea pigs litter training" så får du upp en video med beskrivning.

Ruffsen
0

#1 Okej tack så jätte mycket:)

Ruffsen
0

Nu har jag kollat på den, ska prova det som hon sa:) det var bra träning för mig att det var på engelska,lärde mig en del nya ord:)

Ruffsen
0

Nu när jag har haft toaletten där inne så har de bajsat i den i alla fall:) de har kissat i den en gång x) Men nu blir det stenhård träning!!! x) De vill så gärna gå in i mitt rum men jag har ett fint trägolv så de får inte vara där men om jag lär dem att kissa på rätt ställe så kan jag bara lägga lite tidningar utifall att det händer en olycka:)

Moa-16
0

Men dom kan inte lära sig bajsa på toan;). Det är omöjligt. Men kissa kan dom lära sig. Dock får man räkna med att det händer olyckor..

elin85
0

#4 Kul att du gillade den :) Lycka till! Jag ska själv börja toalettträna mina nu under hösten. Hoppas på att kunna ha dem lösa i lägenheten på heltid. Min pojkvän hade ett marsvin för ca 10 år sedan som var hur tamt som helst. De hade buren öppen och han gick ut och in som han ville, gjorde sina behov i buren. Han fick även vara lös i trädgården utan ständig uppsikt (på sommaren), när det blev kväll ropade de på honom och då kom han tillbaka in :) Min dröm är att kunna ha ett sådant marsvin.

#5 Nej det är nog sant. Men det är ju inte så svårt att plocka upp tack och lov :)

Ruffsen
0

#6 Ja så tama marsvin vore bra:)

FeliciaS
0

Finns ett par trådar om det, testa sökfunktionen ;) Här är en.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

PapaGurk
0

Hehe, våra två minstingar fick sin toaträning av 'gamlingarna', Tova och Lena. Alla har konstant frigång och inte en olycka har inträffat.

*ler stolt*

Berlau
0

Mitt rägolv har fina kissfläckar ^^