Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 647 ggr
Ruffsen
0

Hej, är det bra storlek?

Heej:)

Jag har en 120*60cm bur men nu vill jag köpa en större:) Är inne på en 140*60cm. Tycker ni att det är bra att ha den till mina två marsvin? Min gamla bur ska jag ha i stugan om vi köper en ny:)

Tina
0

Om du hade tänkt dig en gallerbur så finns det nog inte så mycket större än 140*60, det blir nog jätte bra. :)
Annars kan man alltid bygga en egen bur om man vill det. :)

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Ruffsen
0

#1 Först tänkte jag bygga en egen men då sa pappa ifrån :( Så jag tänkte köpa en gallerbur:)

elin85
0

Det blir nog superbra! Ordentligt med utrymme, marsvinen blir nog lyckliga små svin i den :)

Anette-Anna
0

Blir säkert jätte bra! Det går ju bra med en 120 bur också men marsvinen blir ju bara gladare om dom får det större.Glad

//Anna

FeliciaS
0

Modellen på bur som har en sida på 140 cm brukar vara 140*70 cm :) De är rätt dyra (betydligt dyrare än en bokhyllebur i samma storlek) men det blir säkert jättebra!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ruffsen
0

#5 Okej, det kan nog vara 140*70cm:) Jag vet bara att den är 140cm lång egentligen men jag trodde då att den var 140*60cm men vi får väl se:) Den kostar hmmm… ja, nu vet  jag 995 kr. Min pappa säger att han vill hellre betala mer pengar till en ny bur en att bygga en egen. Mina marsvin är så vana vid att se ut över rummet så jag vill nog ha en gallerbur:)

emelie92
0

#6 - I vilken affär går den att köpa? :)

Aristarcos
0

Eller så köper du en liten 80 bur som du ställer brevid din 120 bur som jag gjort, de älskar att hoppa emellan burarna :) Dvs om dina sidor är öppningsbara på din 120 bur och att även den du köper tex på blocket är det också.

Ruffsen
0

#6 söder Zoo i Gävle:)

#8 Min bur kan jag tyvärr inte öppna på sidan bara rakt fram. Jag köper ju en till bur för att de ska få lite mer utrymme men jag måste ha en bur i stugan också och jag kan inte köpa två nya burar det blir lite för mycket:)

Aristarcos
0

#9 Det förstår jag att du inte kan köpa två nya burar  :)

[findusen]
0

jag har en 140 bur som jag köpte begagnad på blocket för 450:- i kanonfint skick :D tycker den är lagom till två, man får in mycket leksaker men ändå springyta :) det finns även 150burar men var dom finns vet jag inte, men har sett sådana på internet!