Erikas Bebbisar! (skinny)
Nu har Erikas efterlängtade bebisar kommigt! =)
De var 4 från början men endast 3 levde när jag kom hem. Det blev 2 honor och 1 hane. Alla skinnysar vilket var oväntat då jag hade räknat med att Ivar skulle vara pappan. O färgen på en unge blev jag jätte förvånad över! Skulle gärna vilja ha en förklaring på hur de går ihop sen. Men iallafall här kommer lite bilder på ulltossarna ^^

Grattis:) Väldigt söta skinnyssar :D

Grattis till raringarna. Hoppas allt går väl med både mamsen och dom tre kvarvarande.
Marsvin 4-ever
.
Grattis! Att det blev bara fyra, trodde jag inte ;) Vad vägde dem?
Vilken unge är du förvånad över färgen på? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vad fina, en skinny skulle man vilja ha ^^

Åh herregud vilka sötnosar.

Tackar! =)
#3 Hmm 2 vägde 125g 1 vägde 110g 1 vägde 105g. Vägde mamman efterått hon vägde 1200g ungefär så hon hade ju laggt på sig en del under tiden ;)
Pe golden ungen e jag förvånad över, för en buuff + cream parning kan inte ge pe golden ungar.
Vad är det för färg på den som är längst "ut" på bilden och ligger ner? (:

#7 De är antingen cream eller buff, lite svårt att se med så lite päls :P

Grattis till nakisarna :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Otroligt söta. :) Det får nog ta och bli en Skinny snart i min marsvinsflock, för de har totalt charmat mig!
Vad söta de är! Särskilt hanen ^^
#6 Okej, lagom stora då :) Haha, ja hon har gjort det.
Aha ;) Någon som är bra på genetik får reda ut det :P
Mvh Felicia
Den rödögda ungen är saffron isf om föräldrarna är buff och cream. Varför skulle inte den du trodde var pappan kunna vara det? är han inte bärare?

#16 Ungen ser inte ut att vara saffron utan golden, jag ska gå ner sen o gämnföra då jag har en pe golden o en 100% säker buff! =) Men troligtviss e pappan till ungarna en blek golden kom jag o Creation fram till igår natt. Men de e bara gissningar. Jag funderade lite på om ungen var pe golden eller saffron först så jag skickade en bild till en jag vet kan färgbestämma o hon sa att den var pe golden oxå.
Sen så trodde jag att hanen var Ivar för han e lakeland cream men hur troliggt e de att en skinny + bärare = endast skinny o + på de en pe golden (saffron)?
#17 Ja om färgbestämningen inte är rätt på en eller båda föräldrarna så kan den ju givetvis vara nån annan färg, men jag utgick bara ifrån det du skrivit.. Kan du inte visa en bild på pappan?
Att alla ungar är skinnysar är ju egentligen inget konstigt om ena föräldern är skinny och den andra bärare. Jag har fått liknande kullar men då har alla blivit lakeland istället.

Jag blev lite kär i den lilla underbehårade….

#18 Jag fick en funderare när du skrev att ungen kanske var saffron…Jag gick o gämnförde ungen med min Pe golden hona och ungen har ljusare päls så de e mycket möjligt att hon är Saffron! =) Då stämmer det ganska bra att Ivar e pappan. Tack så mycket trocadero för du fick mig att tänka på den möjligheten och för att du hjälpte mig.

Skinnyfrälst är och förblir man. Men måste bara skriva att Ivar minsan fick mig att dreggla. 
Marsvin 4-ever
.
#23 Japp ;)
Mvh Felicia
Dom skinnys jag haft som varit pe golden (och även de golden) har haft en ganska tydligt röd/brun nyans i huden som små. Medan dom som varit saffron varit mer gul/rosa.
Sen är det ju så att det kan vara väldigt svårt att se skillnad på buff och golden (och buff och cream). Dom kan ju vara blekta eller ha väldigt mörk färg så dom ser ut som nått annat än vad dom egentligen är. Och det blir ju inte direkt lättare när dom är skinnys och man inte alltid har så mycket päls att bedöma färgnyansen på.
Grattis till små grisarna, hoppas allt går bra med dem !

Grattis :)

Någon som kan komma med namnförslag? =) Den underbehårade honan e döpt till Tila men de andra två behöver namn =) Ska börja på T.
Tila e så söööt, är hon till salu?
Några namn på T ;) Du får berätta sedan vad de ska heta, går allt bra med dem ?
Tamburin
Tasmarin
Tilia
Tissla
Tampas
Ture

#30 Jag vet inte än vilka som kommer bli till salu, men minst en av dem kommer stanna antingen Tila eller hanen beror på hur de utvecklas =)
#31 Tissla lät bra =)
Personligen tycker jag Torkel är ett underbart namn på en skinny 
Jag som inte är så himla svag för skinnys föll rätt rejält för Erikas kull. Tycker som många andra att Tila är jättesöt! :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Hehe, de ser bra underliga ut när de är rosa och alldeles nakna :P Söta namn de har - särskilt Tissla var ju jättesött :)
Mvh Felicia
vad kul att jag kunde hjälpa till
hoppas nu allt går bra med de små skinnysarna..
Helt otroligt söta! :D
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
super söta :-D små och rosa ;-D
Vilka sötisar. :) Tila ser så nätt och liten ut.
ååå Tila är ju ännu sötare nu =) alltså jag kommer och kidnappar henne hehe

#42 Haha du skulle bara våga xD Ne men de finns faktiskt en chans att hon blir till salu, då jag framöver ändå måste sälja alla marsvinen =(

Oj. Varför då??

#44 Ja det är lite invecklat men kan kanske förenklade lite.
Innan har jag bott i en egen lägenhet i 1 år med alla mina marsvin, nu sen juni har jag fått flytta hem igen då jag tog studenten och inte får in några pengar att betala hyra o mat m.m med. Min mor tjatar och klagar varje dag sen jag flyttat hem att jag bara får ha max 2 marsvin här hemma, men som jag har stuntat i och skaffat flera istället. (men honorna som fått bebbisarna nu var planerat sen innan) Hon har inte hjärta att slänga ut dem vilket jag e medveten om så jag vet att jag kan skaffa fler. Men nu är de så att de vi hyr lägenheten av ska renovera lägenheten och jag vet inte hur många djur vi får ha i lägenheten. E rädd att de ska säga att de är för många och kommer slänga ut oss. Så tänkte minska några till en början. Men sen i okt kommer jag troligtviss flytta 30 mil härifrån till en lägenhet (delar med en annan) där jag inte får ha några marsvin eller djur alls. =/ Så jag skulle behöva hitta en person som är tex fodervärd åt ett par tills jag skaffat jobb och en egen lägenhet som jag kan ha dem i, men de blir nog svårt att hitta en fodervärd.
Skulle det vara så så kan du hyssa in några hos mig jag har både plats och möjlighet :-)
#45 Nämen gud vad tråkigt :(
Jag skulle ev. också kunna ställa upp som fodervärd åtminstone tills jag gått ut gymnasiet.
Mvh Felicia
Grattis till grisarna! De är helt bedårande. :)

#46 0 #47 Det vore jätte snällt av er om ni skulle kuna det! =) Ju fler som kan ställa upp desto bättre =) Det är ju så svårt att behöva välja bland sina marsvin vilka man ska ha hos fodervärd o vilka man blir tvungen o sälja =/

Underbara dom är.
Klart man hjälper en marsvinsfreak. Behöver du "klämma" in något djur för en tid så ställer även jag upp som fodervärd.
Marsvin 4-ever
.

#53 Det låter underbart! Jag är evigt tacksam för de som ställer upp =)
Vad fina de blivit! Särskilt lilla Tila är en riktig sötnos.
Mvh Felicia

#54 Gissar att FeliciaS blev lite Skinnyfrälst då hon hade ett par på tillfälligt besök.
fniss.
Marsvin 4-ever
.

#55 #56 Haha ja du verkar ha rätt om de där tantnett ;) Vilken tur då att FeliciaS kanske ska ta hand om några svin för då kan hon ju få ta hand om bland annat Tila då jag ska spara henne, de passar väl bra Felicia? ;)
#56 Ehrm, du har nog rätt 
#57 Oh ja ;) Så länge mamma går med på att jag smugglar in yttligare grisar O.o Pappa verkar ha slutat bry sig :P
Mvh Felicia

#58 Haha men då är det ju inga problem ;) Jag har ju lyckats smuggla in alla mina marsvin så (A)

Oj, så stora sötnosarna har blivit!
Tila var underbart fin :-)
Den här tråden har jag missat ^^ Grattis till bebbarna lite i efterskott. Vad skönt med såpass stora ungar :)
Tila är verkligen sjukt fin, skicka henne till Felicia du - det är lagom nära mig så att jag kan komma och hälsa på ;)
Hanna

#64 Tack =) Jo jag hade gärna haft Tila hos Felicia så länge men frågan e om hon får för sina föräldrar hon skulle snacka med dem. Håller tummarna då jag verkligen måste hitta fodervärdar.

#66 #67 Vad fina och stora de har blivit! :)
Vi får väl se vilka du har hittat köpare åt tills Lessebo, men en bebishona vore lämpligast så det inte blir så mycket gruff (Frideborg är så bossig) ^^ Jag vill gärna hjälpa till, så jag hoppas föräldrarna går med på det.
Mvh Felicia