Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 951 ggr
marsvin2008
0

Nytt marsvin igen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha då har det hänt igen, jag har blivit med marsvin!
Det är en liten Lunkaryablandis och hon heter väldigt passande Isa. Ca 6 månader gammal och jag fick henne av ägaren imorse. Jättefin är hon!

Egentligen så skulle jag inte ha fler just nu eftersom Ninni ev kommer få smått och jag ska spara därifrån men jag har trånat länge nu efter den lilla golden/white tösen så när jag blev erbjuden att få henne kunde jag inte tacka nej. (Givetvis hade jag betalat också så ingen får för sig att jag är snål eller att marsvinet inte har nått värde)

Så nu har jag bestämt att köpa en till bokhyllebur ifall det känns som att det är för trångt i de två jag har. Ja just nu går ju 5honor i den ena så där är de trångt men bara två (-klas sen) så de blir tre på vardera kan man ju säga, beroende på var grisarna befinner sig. Pluss tunneln då förstås.

Mer bilder finns på min marsvinsblogg.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Saphir
0

ååh vad söt <3 grattis ^^

Linnet
0

Vilken tur du hade då att jag inte tog henne, var där i går och hämtade dom andra tjejerna, sheltieblandisarna och vi kollade även på henne, så jag har fortsatt att tänka på henne också och tänkt att kanske skulle man ta henne med. Men syrran finns väl kvar kanske.

marsvin2008
0

#2 Ja de hade varit snopet en andra gång (som med melker) *heh*

Fast är glad såklart. Bara brudarna slutar bråka så förfärligt. Alla mot alla och Agnes å Odessa hackar tänder för fulla muggar…

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Linnet
0

#3 Ja precis, men dom är jättefina tjejerna jag tog, det är så fint med trefärgade, har satt ut dom en stund nu. Provade också i går att sätta den ena med två av mina andra tjejer, men det blev så att dom två som var i buren sen tidigare som började hacka på varann, så jag ska avvakta. Ska göra i ordning den största buren 140x70 i stället så det finns gott om plats.

Abico
0

Så fin hon är :)

Hanna 

FeliciaS
0

Oj, som det kan gå ;) Söt är hon i alla fall ^^

Jag tror inte du behöver köpa en till bokhylla (om det inte är så att du väldigt gärna vill), två stycken räcker ju mer än väl till dina honor även när Ninni har en kull, och nu är det ju bara tillfälligt att de går i en. Med golvrastning behövs det nog inte. För det är väl en Flärke?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Liinda]
0

Vad fin hon är! =)

Linnet
0

Snart har du nog lika många grisar som jag=) Fast jag "råkade" ju också skaffa två till i går fast jag egentligen inte alls tänkt det. Hur går det med gruffandet, har dom lugnat ner sig?

Har satt ut tjejerna, men dom verkar lite förskräckta, verkar inte riktigt fatta att dom kan käka av gräset dom går på.

tantnett
0

Oj det var en lurvig söting. Lycka till med henne.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

marsvin2008
0

#8 Det har varit lungt ett tag. De ligger utspridda och trycker för sig själva. =)

Jasså inte, de kanske aldrig har varit ute. De är ju bara å fråga henne om de isf.

Linnet
0

Det var ju två honor som hon fått tillbaka från en som inte kunde/ville ha kvar dom. Men dom vänjer sig nog.

marsvin2008
0

#11 Jaha det viste jag inte men jag har heller inte frågat då de inte var intresanta för mig. Bara lurviga vill jag ha åsså mina olurviga som jag redan har förstås.

Linnet
0

#12 Nej det kunde du ju inte veta förstås, men dom hade nog varit hos henne ett tag, för jag tror hon hade dom ute på blocket i vintras/våras redan och jag funderade på dom redan då.

Jo dom är fina alla marsvin både lurviga, olurviga, virvliga och alla varianter, gärna med lite längre päls.

Har ju börjat med lite lurviga kaniner nu, lejonhuvade dvärgvädurar och ska försöka få fler vita blåögda och blåögda wienertecknade avelsdjur. Dom är så söta, har nu en kull med svarta och madagaskar wienertecknade och brokade blåögda små bäbisar.

marsvin2008
0

#13 Jaha, jo jag tror jag sett den annonsen.

Creation
0

Vilken sötnos. :-) Grattis!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

marsvin2008
0

Tack.

HumlanochJuvel
0

Grattis, jätte söt :)

Berlau
0

Ojsan, en till ^^

Grattis iaf, söt är hon :)

marsvin2008
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sent igårkväll när tjejerna mumsade hö utan den avgränsade väggen. =)