Färgbestämningshjälp

Jag tycker mig se en crest i pannan på Trixie? I så fall är (var) hon en Coronet i färgen Black/Golden, eller Golden/Black. Hade en Coronethane som såg ut så i ansiktet :)
Mira är svårare, man ser ju inte bara henne på bilden och dessutom känns inte färgerna på kortet helt troliga (?). Men jag skulle tippa på Brindle, det är vanligt på Abbysar.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Nope ingen crest. Hon hade fin slät päls utan virvlar.
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

nja… väger mellan det och tortoisshell? kommer inte riktigt ihåg, men hon var nog inte så "randig " som brindel ska vara

fast jag tycker inte riktigt Trixie är golden. mer cream eller den färgen. hob var ju så ljus.
Långhårsgoldens kan vara mycket ljusa. Golden är en av de färger som kan variera mest. Jag tycker inte att man känner igen dem främst på hur mörka de är utan på en viss ton i pälsen.
Jag tror faktiskt också mest på att Trixie skulle ha varit black/golden. Men det är omöjligt att se helt säkert med så mycket färgstick i bilden.
Den här bilden är på en mycket ljus golden/black sheltie. Hon var golden, 100% säkert. Ungarna är cream/white resp. golden/white (mer normal golden). Pappa till denna kullen var cream/white.