Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1162 ggr
Arinah
0

Så här blev bebisarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fina Lara (solid grey golden argente) och lika fina stolta pappan Imperio (creamagouti/cream) nedkom i lördags med 3 härliga och friska ungar. Trodde mest att det skulle komma små agoutisar, men ut kom dom här….

Abico
0

Oj, så sött :)

Hanna 

Tina
0

Så fina, grattis! :)

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Arinah
0

Först en liten kille som visst blev agouti. Jag tror solid goldenagouti, har en liten goldenfläck på huvudet och en större på magen.

Vägde 83 g och heter Baubo

idipidi
0

Tycker ändå att du fick kul utdelning i kullen. :) Den kombinationen skulle i "värsta fall" bara gett goldenagoutis.

Ser ut som en solid goldenagouti, en black/golden och en chocolate?/golden?

Arinah
0

Flickan i gänget heter nu Babinski, vägde 99 g. Trodde först hon var mörkt grey/golden, men är nu kolsvart/golden

Arinah
0

Sista behöver jag färghjälp med. Storkillen som vägde 109 g och nu kallas Bainbridge.

Han är randig i golden med ränder som går hela vägen runt och goldenfötter. Gissar på att han för övrigt är grey golden argente???

idipidi
0

#6 Chocolate/golden. :) Det randiga är bara en tecking. Vill man så kan man kalla det chocolate/golden brindle, men de ska egentligen vara ännu mer mixade.

Ingen agouti/argente och absolut ingen grey. :)

marsvin2008
0

Vilka fina. =)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Arinah
0

#7 Tack för hjälpen :)

FeliciaS
0

Hjälp vilka söta små underverk! Grattis :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Sannich
0

Men gud va söta! Och vilka fina färger. :)

Creation
0

Ååh, vilka underbaringar :-) Vackra färger.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Arinah
0

Tack alla, visst är dom fina. Visst är det lite magpiestuk på Babinski? Det ligger i släkten.

Aristarcos
0

#13 Grattis till bebisarna, tyckte nog spontant att den såg ut som en en magpie ;) men då är jag heller inte så van vid bedömningar..

godisgrisen
0

Oj, jag hade helt missat denna tråd ändå hänger jag här pinsamt ofta. De är så fina! Och jag är så förundrad över färgerna jag trodde ju som du vet att det bara skulle komma agoutis i olika varianter. Heja Imperio super pappan! Får farmor boka flickan… kanske…?

Adina
0

Sicka sötnosar!

Svea-
0

Ujujuj…sötnosar!Grattis!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[appelmoose]
0

gud vad gulliga grattis :D

elvisen
1

men vad fina:)

Arinah
0

#15 Har skickat mail till farmor…….

godisgrisen
0

#20 Farmor har mailat tillbaka…

Rafflan
0

Gud vad söta ^^

godisgrisen
0

Jag har bokat #5 flickan Babinski! Oh yes ett nytt marsvin är alltid så himla kul! Jag har ju fött upp hennes pappa Imperio han är efter min self Cream hona Ch Episkey och nonself chocolate magpie hanen Viby´s Nougat två riktiga favoritgrisar här hemma. Jag sparade ju Imperios kullsyster men hon dog för mig i en dum och hemsk olycka (ryyys). Nu får Babinski bo här istället. Hon ska nog få några kullar med mina magpie hanar är det tänkt. Kanske lite Pet utställning kan det bli men framför allt ska hon bli en i vår familj! Välkommen Babinski!

Abico
0

#23 - Vad kul! :D

Hanna