Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 513 ggr
Aristarcos
0

Får hon i sig nog med mat ?

Piraya har knappt fått någon lugn stund idag, hon har blivit jagad mycket, sitter ofta helt stilla paralyserad av rädsla. Har inte sett henne dricka något men hon har ätit lite gurka idag, visst hon har fått äta en del mindre mängd gräs och hö men inga mängder. Klarar hon sig på det ? Hon blir fortsatt jagad…

Abico
0

Jag skulle ha låtit henne vara, lägg ut maten i små högar runt om i buren så att hon kan få en egen hög om du inte gjort det.
Det blir knappast bättre av att du tar ut henne och låter henne äta vid sidan av, för då kommer Sita vara på henne när du sätter ner henne igen. Någon dag utan massor med mat klarar hon sig på, bara hon får i sig något liksom.

Hanna 

Aristarcos
0

Jag har mat nästan överallt :) Tom tryckt in i husen ;) så mat finns det, är lite orolig över att det inte blev så mycket mat igår heller..

FeliciaS
0

Jag skulle också låtit henne vara, sprid ut grönsakerna och höet. Lite gräs kan hon väl inte motstå? ;)

När jag fick hem en hona för ett par år sedan åt hon inte mycket första dan, andra dagen ville hon bara äta äpple och resten av veckan var det bara persilja, paprika och äpple som gick ner :P Hon var mest påverkad av transporten, men hon fick en lite tuff start. Jag tror att hon anpassar sig snart :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Aristarcos
0

Nu har det varit rel lungt någon timme, hoppas det håller i sig, husen är tillbaka i buren också, efter inledningen utan hus då det var rodeo. Har aldrig sett Twiggy hoppa så högt någon gång , och Piraya har hoppat rätt bra också,men tyvärr efter väggarna, hoppas bara hon inte gör illa sig!