Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1073 ggr
FeliciaS
0

Grisarnas nya boende

Igårkväll blev det klart! :)
Nu har grisarna tillgång till båda burarna, och kan glatt skutta in och ut som de vill. Mina fyra flickor bor nu i bokhylleburen på 136*59 cm + övervåningen på 80*60 cm och den hembyggda buren på 118*65 cm. Gott om plats, och jag kan ha gott samvete om jag inte hinner ta ut dem varje dag ^^

Jag målade även den ena buren vit utvändigt, för jag tycker spånskivornas mörka färg efter inoljningen blev rätt trist. Nu ser det mer ut som en möbel med "benen" som den står på, vilka jag snickrade ihop igår.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här ser man helheten :)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Från en annan vinkel.

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Innifrån bokhylleburen.

Tillfällig lösning på hur de tar sig upp till den andra buren, jag kommer fixa ett mer stadigt alternativ då huset tegelstenen är på är rätt utslitet :P

Mvh Felicia

Tina
0

Oj så stort och fint de har det. Skrattande

Vad händig du är som snickrar själv, det får alltid någon annan göra åt mig. ;) Hade tänkt ge min pojkvän äran att fixa en övervåning på min bokhyllebur!

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Moa-16
0

Snyggt!. Ingången ser rätt trång ut;). Där skulle inte mina marsvin komma igenom!. Fast det kanske bara ser så ut,hihi.

FeliciaS
0

Tack ;)

#4 Haha, äsch då, jag älskar att hålla på med saker, kan verkligen inte "inte göra något" :P

#5 Då har du väldigt tjocka masvin, haha ;) Min dräktiga hona kom igenom utan problem, så den är nog större än vad det ser ut som i så fall.

Mvh Felicia

godisgrisen
0

Lyxvilla!

haaanna
0

Super fin! ^^ Bara tänkte på vilken hona har du dräktig? :)

marsvin2008
0

Jättefint! Ska nog apa efter dig med spottarna i taket :-)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Caspia
0

Tjusig koja! Hoppas att de kommer att trivas däri.

Envishet och drömmar

FeliciaS
0

#8 Ingen - syftade på Frideborg, "kom igenom…" - alltså inte "kommer igenom som dräktig".

#9 Det är LED-lampor, finns att köpa i 3-pack på Jula :) Drar mycket batteri (det är 3 AA/lampa), så de måste nästan vara uppladdningsbara ^^

Mvh Felicia

Moa-16
0

#11 Haha!. det där fatta inte jagObestämd.

luneas
0

Tjusigt! Värsta marsvinslekplatsen ju! :-) Nu tycker man ju att Frideborg har alla chanser i världen att motionera bort magen lite. ;-)

emelie92
0

Tjusigt! Snacka om gott om plats!^^

Adina
0

Snyggt ;)

Abico
0

Riktigt snyggt blev det ^^ Och jag som inte ens lyckas snickra ihop ett marsvinshus på fyra ben och tak *s*

Hanna 

Buffen
0

Superfint :) Verkar mycket trevligt för små marsvin

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

Creation
0

Vilken smart konstruktion :) Jättefint! Ett litet marsvinsparadis!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

emelie92
0

#16 - Då ska du se min övervåning som jag försöker snickra ihop, väldigt skev & ostabil är den:P

tantnett
0

Jättefint. Helkul för marsvinen med olika alternativ.

#11 Kom Frideborg igenom med dom öronen? Förvånadfniss.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

FeliciaS
0

Tack! Har varit borta över helgen men mamma (marsvinsskötaren :P) har sagt att den varit välanvänd. Skönt - så kan jag städa hälften så ofta ^^

#13 Ja, det tycker jag verkligen! Vågar inte väga henne idag trots att jag gör det varje söndag… O.o

#20 Haha, tänka sig att hon gjorde det! ;)

Mvh Felicia

Filosofia
0

Oj, vilken lyxvåning. :) Jättefint!