Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 631 ggr
elin85
0

Registrering och utställning

Jag har tänkt anmäla några marsvin till utställningen i Älvsbyn. Vad krävs för att ett marsvin ska få ställa upp i rasklass? Jag har stamtavla på dem. Vad visar att de är registrerade, gör stamtavlan det? Sedan har jag köpt dem från uppfödning och dessa personer står som ägare till marsvinen. Behöver jag skicka in för att göra ändring på det så mitt namn står som ägare? Hur gör jag det i så fall?

Tacksam för kunniga svar :)

Myosotis
0

Det skall vara SMFs blankett med logga & ordet "Registreringsbevis". På 4:e raden under marsvinets officiella namn står Reg.nr: och där hittar du det registreringsnummer som också skall anges på anmälningsblanketten till utställning.

Har du förresten hittat någon golden utan satin i stammen ännu??

elin85
0

#1 okej, behöver jag stå som ägare till djuret för att få ställa ut det? De skriver ju att vid ägarbyte måste man skicka in ändringarna och få ett nytt registreringsbevis. Så min fråga är egentligen om det spelar någon roll i något sammanhang att jag inte står som ägare?

FeliciaS
0

#2 Jag har aldrig skickat in något ägarbyte, så det lär du inte behöva. På anmälningen skriver du ju att du är ägare.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

elin85
0

#3 Okej, så varför skulle man i så fall göra ett ägarbyte som de anser att man ska (står i marsvinsmagasinet också)