Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 940 ggr
Jappeloup
0

R.I.P älskade Mulle

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen torkat tåranra och kan behärska mig tillräckligt för att kunna logga in på mif och skriva det här inlägget. Min älskade Mulle dog den 11 augusti.

Han var konstig på söndagkväll, efter en helt normal dag ute i gräset och hade ryckningar och gick i cirklar åt höger. Vi ringde vetten på måndags morgonen och vi fick komma in redan på morgonen. Han var då mycket bättre, men åt inte riktigt som han skulle. De kunde inte ställa nån diagnos men vi fick baytril och info om att det kunda vara en infektion i inner örat, och att det då var dåliga framtidsutsikter för honom. Vi kom hem och jag satt med honom ute i trädgården gråtandes hela dagen, och han åt bara lite klöver, annars låg han bara, snett med huvudet. 

På morgonen hade han inte ätit nåt alls, och han ville inte dricka när jag flaskmatade honom så verkade han inte få ned det ordentligt och hans andning var värre än under bronkiten i vintras. när jag senare lade ned honom i buran kunde han inte ens stå upp, han låg på sidan och kämpade sprattlande med benen.

Vi ringdee veterinären och kom överens om att det var snällast att få låta honom somna in, utan alldeles för mycket smärta. Så jag gosade med honom en sista gång, och tog ut honom i sin älskade trädgård så att han för sista gången skulle få ligga under sin älskade buske.

Han satt i mitt knä när han fick sprutan och somnade lugnt in i min famn den 11/8 kl 09.30

Nu äter han för evigt saftigt gräs tillsammans med alla andra där uppe, och hans grav är i trädgården bredvid hans älskade gräsmatta.

Medan jag är ensam kvar, jag bara gråter hela dagarna, han var mitt första husdjur, och den enda vän som har stannat kvar hos mig under 4 år, när jag både blivit mobbad, bytt skola och vänner.

Jag kommer alltid älska dig, minnas dig, sakna dig. 

[Liinda]
0

Jag fick tårar i ögonen när jag läste :( Så ledsamt :(

Vila i frid Mulle <3

Abico
0

Usch, Mulle som var så fin :(
Tröstkramar till dig

Hanna 

marsvin2008
0

Blir ju ledsen att läsa. Det är så orättvist att de går bort de små. Tröstkram

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Tina
0

Fy så sorgligt. :(

R.I.P lille Mulle <3

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Tindrar
0

Blev tårögd när jag läste:'( Vila i frid fina Mulle <'3

Berlau
0

Nej så sorgligt, vila ifred Mulle <3

Och krya på dig, detta kommer hända hela livet :(

EvaLuna
0

Vila i frid söta, fina Mulle.

Tack för din fina berättelse, även om de va jättesorgligt. De låter som ni har haft några underbara år ihop & att du har massor av fina minnen av din lilla pig. Bra att han inte behöver lida längre. Tänk på att han har de bra nu & att du gjorde rätt.

Jappeloup
0

tack hörni, det år verkligen hemskt :'( och jag vet att det kmr hända hela livet, men mulle var speciell, och tanken på att jag kommer få stå utg med det otaliga gånger till, gör ju faktiskt inget bättre, eller annorlunda…

Berlau
0

#8 Förstår det, har också förlorat närastående djur, hemskt.. "/ Och tanken på att det kommer hända flera gånger under livet är så himla skrämmande! Men man får nog bara lära sig att acca det, även om det nog är det svåraste med livet.. </3

Ellajz
0

Vila i frid mulle <3

och vad fint du har skrivit om honom.förstår att du är ledsen.

sörj  så länge som det behövs.

FrippeKurre
0

Sov gott lilla Mulle <3

Ha det så bra och krya på dig. Jag sörjer med dig.

Ruffsen
0

R.I.P Mulle, Vila i Frid!

Tröstkramar hemifrån mig

FeliciaS
0

Åh nej, stackars Mulle och dig!

Vila i frid pojken.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Usch, så förfärligt tråkigt att höra :-( Jag beklagar!
_
Vila i frid, Mulle!_

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Adina
0

Alltid tråkigt när sånt händer, beklagar verkligen!
Vila i frid Mulle!

tantnett
0

Tyvär älskar man dom för mycket. Gråter

Tröstkramar till dig.  Mulle har det bra nu på dom evigt gröna ängarna.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

elin85
0

Åh så tråkigt! Jag är själv rädd för dagen då jag förlorar mitt första marsvin :'(