Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 584 ggr
marsvin2008
0

Färghjälp inför utställning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver hjälp med vad Marwin är för färg mer än svart.

Brun? Röd? Golden? Mörk Golden? Brindle? eller vad….

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Abico
0

Det är golden :)

Hanna 

emelie92
0

Förutom svart så är han golden tror jag. Någon som vet mer exakt?

FeliciaS
0

Du ska väl ställa honom i Pet? Då behöver du inte ange färg och ras på anmälan :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

idipidi
0

Black/golden eller brindle om du så vill. Brindle är alltså en teckning, inte en färg. En brindle är mixad i black och golden.

#3 Måste måste man ju inte, fast det är väl trevligt att göra det? Tomma kataloger är trist tycker i alla fall jag. Mycket enklare för övriga utställare också om man kan lista sig till vilket marsvin som är på bordet genom att titta på färgen och jämföra med katalogen.

FeliciaS
0

#4 I Västras kataloger står inte ras och färg på pettarna… Trodde det var samma på alla lokalavdelningar, men det är det alltså inte?

Mvh Felicia

idipidi
0

Nej, vi har både ras, färg och stam. Samma som för rasdjuren. Läser man i stadgar och regler så ska faktiskt de uppgifterna finnas med i alla officiella klasser och petclass är officiell klass.

marsvin2008
0

#3 Jag ska ställa honom i Pet ja.

#4 Ja inte vet jag om han är en Brindle eller inte, det var någon härinne för ett tag sedan som skrev att han kunde vara det. Jag har googlat och ser då att en Brindle har samma färger som Marwin men jag bryr mig inte så mkt vill bara ha färgen på anmälningspappert ju.

Jag skriver Black Golden på pappret.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

FeliciaS
0

#6 Jaså, det var väldans bra! Jag som tycker det är så trist med bara namn och ålder på pettarna, man vill ju veta mer än så. Hrm, undra varför inte det finns med hos Västra..

#7 Brindle är när färgerna är blandade om vartannat, vad jag har uppfattat det så är vissa mer noga och andra mindre noga med hur mycket blandat det ska vara för att kallas brindle.

Mvh Felicia

marsvin2008
0

#8 Jaha, Ja han är spräcklig hela han tycker jag och på magen är han nästan rutig. :-)

Caspia
0

# 8. Nu var det länge sedan jag var på utställning i Västra så jag vet inte hur det fungerar nu, men tidigare namngav de inte djuren som ingick i uppfödargrupp heller (skrev istället tex Idefix texel) jämfört med Sydväst som vad jag sett skriver Idefix Bill och Idefix Bull, texel.

Envishet och drömmar

FeliciaS
0

#10 Var tvungen att kolla ^^ Jodå, nu finns det med i alla fall. Kollade i en katalog från december så det var ju ett tag sen.

Mvh Felicia

Caspia
0

# 11. Okej, då har man ändrat system. Det är trevligare tycker jag som beökare att se vad djuren heter, det blir lite opersonligt annars. När jag skrev "tidigare" menade jag för övrigt sådär 2003. Flört

Envishet och drömmar

Mari
0

Min Mumindalens Maja ser ungefär ut sådär, lite mer golden bara och hennes uppfödare registrerade henne som brindle

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

marsvin2008
0

#13 Okej. har du någon bild på henne? =)

Mari
0

#14 japp men länkar till två trådar jag startade för länge sedan där rätt bra bilder finns, för jag har inga på den datorn jag sitter vid nu.

Fast vad jag fick ut av de trådarna så är min Maja ingen riktig brindle, eller ja inte så som man strävar efter om jag förstått rätt.

Vad är brindle?

Färger på mina svin

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se