Fortarande inträngd !? - Hur göra
Sita släpper inte alls bevakningen av Piraya verkar det som …Funderar på att ta ut SITA ur gruppen, hon är fördjävlig helt enkelt, men inga bit märken än !?
Hittade Piraya inträngd i det vanliga lilla utrymmet när jag gick upp.
Nu har hon släppt lite, men P sitter stilla..
Kan säga att allt kommer släppa, När jag släppte in två nya honor till mina tre honor, Så utbröt värdens slagsmål men stora fula sår, detta va i torsdags och redan i lördags kväll satt alla 5 och åt från samma skål, Så det bästa är att låta dom vara blir bara värra om du tar bort Sita då det är hon som bestämer, den lila nya måste få veta sin plats i flocken.
det kommer lungna sig ge dom lite mer tid bara 

Låt dom etablera rangordningen ifred. Undvik att lägga dig i (för deras skull) och göra mänskliga tolkningar av vad som händer (för din egen skull). 
Is i magen alltså! Det ordnar sig snart. Hur länge har dom suttit ihop nu?
Låt de hållas, det blir bara värre när du sätter ihop dem igen om du särar på dem nu. De löser det där själva ska du se :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Som sagt, det kommer att lösa sig :) Har hon inte bitit ifrån än så kommer hon nog inte att göra det nu heller. Så låt det bara vara, om en vecka är det säkert uppklarat.
Hanna
Nu i kväll är det lite lugnare, efter 1,5 dygn. Piraya får faktiskt äta lite nu :) Men nu när Sita släppt har Twiggy börjat göra samma sak, men Piraya bryr sig inte så mycket om det, utan fortsätter äta :)
Känns himla skönt att jag satt ihop två burar, för det ger dem ju extra utrymme. Hade jag tagit ut Sita hade det varit för alltid, men nu verkar det ju lite lungnare, så vi får se !
Mina började också bråka med Isa när hon kom för någon dag sedan, jag var jätteorolig för att det rök tussar från henne när Odessa höll på å jagade henne som en blådåre.
Men redan nästa dag var det lungt och stilla igen. Lite är dem på henne men hon får äta dricka och sova så jag är glad.
Hoppas det går så bra med dina också!
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Håller med # 4.
Envishet och drömmar
#3 Piraya är äldst av alla tre *S* hon är året , de andra är 8 månader..