Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1002 ggr
Aristarcos
0

Dagen D som i sheltie :)

Idag ska jag äntligen få hem mitt egna marsvin Piraya, ska hämta henne i kväll hos en som tagit henne från utställningen i skåne idag, ska bli jätte spännande :)

[appelmoose]
0

Vad nice :D

Aristarcos
0

Skulle ni ha här väntat några dagar efter ni fått ett nytt marsvin innan ni introducerat det till de andra ? Har delat nu mina två burar, så att den redan använda buren ska hjälpa henne att få deras lukt :)

Aristarcos
0

#1 ja vi har väntat länge nu på henne.. :)

elvisen
0

nemen, vad roligt hoppas det går bra:)

Moa-16
0

#2 Nä, inte några dagar inte. Bättre att fixa det snabbt ;).

Abico
0

Är hon framme hos dig nu? :)
Jag skulle ha satt in henne med de andra direkt. Själv är jag supernojjig för allt vad Ohyra heter just nu, allt saneras och allt som kommer in utifrån ska tvättas av med svampdödande *s* Men har du inget att tvätta av henne med hemma så sätt in henne ändå, du har inte så många marsvin och har dom ju ändå på samma ställe. Så skulle hon ha med sig något så kommer du ju att få behandla de andra också.

Hanna 

Aristarcos
0

#6 Nu är hon här !

Abico
0

#7 - Härligt! :D

Hanna 

Raderad
0

Får man fråga från vilken uppfödare hon kommer från? Tungan ute

Aristarcos
0

Eternitys

Creation
0

Så roligt! Grattis!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Aristarcos
0

#11 tackar tackar, hon är jätte skygg just nu, vill inte komma fram alls när vi är i närheten, men förhoppningsvis äter hon när vi går och lägger sig..

Aristarcos
0

Hm, funderat över en sak, om man badar dem får man ju en ny lukt på dem, men det får man också om man baddar dem lite med parfym..tex att man tar på händerna och sen klappar alla tre med den..skulle det funka?!

Moa-16
0

#13 Det menar du väl inte?. Eller är det jag som inte förstår bara;).

[appelmoose]
0

kan inte du skicka en bild på han/hon sen? Skrattande

[appelmoose]
0

oj menar lägga in xD

Aristarcos
0

#15 Just nu försöker jag hålla dem i buren, för att det inte ska bli slagsmål, men det kommer senare..

Aristarcos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en liten bild då på Piraya, nu när det nästan är normalt i buren igen..Hon är numera klippt och har tappat massor av päls efter dräktigheten & av att ha gett di till ungar !

[appelmoose]
0

aaw vad söt =D <3 tack för att du la in en bild ^^

FeliciaS
0

#18 Naw, vilken sötnos! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Aristarcos
0

#19 & 20, tycker jag också ;) nu hittade jag ett mindre bitsår i huden på Piraya, inget stort…