Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 4523 ggr
simon-alfons
0

När är marsvin fullvuxna?

ungefär när är marsvinen fullvuxna? då de slutat växa?

Utökade din rubrik så vi får ett tydligare forum med väl fungerande sökfunktion. /Felicia, medarbetare

Linnet
0

DOm brukar väl vara ganska färdigvuxna vid 6 månader, men dom kan väl lägga på sig lite till i vikt även efter 6 månader.

godisgrisen
0

#1 Jag tycker att de växer längre är så. Honor brukar vara "klara" strax för ett år och hanar strax efter. Men på slute växer de inte så fort och mycket.

fiffiluren
0

nu kommer jag inte ihåg hur det var med bamboo och lupin (det var länge sedan de var små) men med aladdin så upplevde jag att han vär färdigvuxen vid runt ett års ålder. (han blir två den 5 nov)

FeliciaS
0

De har vuxit färdigt när de är runt ett års ålder :) Det skiljer sig en del mellan olika marsvin hur snabbt de växer samt hur stora de blir.

#1 Det tycker jag låter väldigt tidigt!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Linnet
0

#4 Märk att jag skrev "ganska" färdigvuxna och att dom lägger på sig i vikt även efter 6 månader, men som jag upplever det så växer dom mest innan 6 månader, sen är det mest viktökning, så att dom blir kraftigare. Jag har nu en 7 veckors hane som redan väger 500 gram, så dom växer ju väldigt mycket dom första månaderna.

FeliciaS
0

#5 Okej. Ja, självklart växer de ju mest i början och sedan blir det mindre och mindre. Men kroppen har inte slutat växa helt förrän vid ca 1 års ålder. Sedan växer de ju olika också - vissa mer i början, andra mer jämnt osv :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Myosotis
0

Håller med FeliciaS att de inte är riktigt vuxna förrän ungefär vid 1 års ålder.