Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 842 ggr
monkan
0

Resa med marsvin

I jul ska vi resa till Stockholm - en bilresa på 53 mil. Marsvinen ska självklart följa med. De har gjort resan flera gånger förrut, men det var i somras/höstas när det var varmt. Jag vet att det fortfarande är varmt ute, men om det slår till och blir minusgrader ute undrar jag lite vad vi ska göra för att marsvinen inte ska bli kalla. Är det någon som har ett förslag hur vi ska "packa" marsvinen? Vi har en resebur storlek katt…

Abico
0

Jag har aldrig själv rest med marsvin spc. långt 2 mil lite drygt, och det var på sommaren. Men jag skulle nog ha lagt flera handdukar i buren för dom att kura in sig i, vid minusgrader ev. även en varmvatten flaska med varmt vatten invirad i en handduk att lägga i botten.

Fast nu ska jag kanske inte säga för mycket, jag lämnar åt de andra mer kunniga personerna ^^

Kram Hanna och Sune

Hanna 

[MatildaW]
0

Det är faktiskt det mest enklaste sättet att göra så som #1 säger.

Ta några PET - flaskor och ha i lite varmt vatten (nära hett) så virar du in dom i varsin handduk, sen lägger du dom på bottnen av reseburen och lägger 1 - 2 handdukar över de så de blir lite mer stadigt :)

FeliciaS
0

När vi åkte 3h på julen för några år sedan (med mina förra marsvin) så hade vi värme på i bilen och marsvinen var i bagaget i in bur, med handdukar runt buren och mycket hö i buren. Det gick bra.

Om du har en transportbur så tycker jag att du ska ha en handduk på botten, sedan spån och massa hö. Även handdukar runt transportburen (ej vid luckan). Se bara till att ha värme i bilen (starta den innan marsvinen kommer in i den) så går det bra!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Muffe
0

Har varit i stockholm med mitt marsvin en gång. (bor i skåne)

Vi gjorde som #3