Å detta skulle ju inte hända...
Å gud, detta trodde jag aldrig skulle hände. Jag lät Sammy och Snuttan bo ihop eftersom vi trodde han var steril och en uppfödare sa då att vi kunde fortsätta låta dom bo ihop, men jag hade ett extra öga på Snuttans vikt ifall att.
Men inget verkade hända. Hon gick ner lite då jag minskade pelletsen och gav massor med hö för att få en bättre vikt på henne och tänkta att bli hon dräktig syns det ju på vikten.
Men vilken buse, imorse när jag kollade i buren sprang en mörk brun unge in i huset, jag reste mig snabbt som tusan och tog ut Sammy. Satte honom på golvet och kollade i buren, Snuttan verkar må jätte bra och det blev bara en unge. Sen gjorde jag i ordning en egen bur åt Sammy och gav alla broccoli, gav extra till Snuttan ;)
Jag kan inte fatta vilken tur jag hade<3
Åh herregud!! Grattis, grattis, grattis!! Vilken otroligt trevlig överraskning för dig! :)
Tror du Sammy hann para om henne? Ser ut som en riktig liten pussgurka!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Gud vilken sötnos :O
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Någon som kan hjälpa mig med vilket kön det är?
Jag tror det är en hane ;)
#1 Jag vet, då är iaf inte Sammy steril, fortfarande intresserad av att låna honom? :D
Och ungen är helt bedårande :D
Jag vet inte om han han para om Snuttan, eftersom det tog ett tag för han att "få till" denna unge så hoppas jag på inte, men det får tiden utvisa, nu ska jag behandla honan som om hon vore dräktig bara ifall att :)
#2 ja visst är h*n :D
#3 Hane, helt klart :)
Verkligen intresserad! :)
Nu när han uppenbarligen har "kommit igång" så lyckas han nog så fort han får chansen. Så det handlar alltså bara om han hann eller inte, tror jag. Väldigt smart att betrakta henne som dräktig. Hellre det säkra före det osäkra :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

Tycker också det ser ut som en hane.
Gudars, så bedårande ungen var!
Har också upplevt chocken av att plötsligt se en liten unge i buren. 
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Ser ut som en hane. Otroligt söt.
Tack då var det som jag trodde, en liten grabb :)
#4 ja extra c-vitamin och lite extra kraft och sen inte bära så mycket den sista tiden så ska det nog gå bra.
Mycket motion får dom ju redan.
Ja efter som Sammy inte är släkt med någon annan ridgeback lånas han gjärna ut för avel ;D
#5 Tack :D
#6 tack, ja man blir lite förvånad å undrar vad den gör där ;P
Oj, som det kan gå! :P Tur att allt gick bra och att det bara blev en unge. En kompis till Sebbe så småningom kanske? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Men det var ju ett otroligt sött litet "olycksfall".
Jag hade döpt honom till Accident. 
Marsvin 4-ever
.
Oj, vilken söt liten olyckshändelse. ;-)
Du hade en riktig tur att allt gick bra!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Cute Accident hihi

Underbar. :) Tänk om man fick en sådan present i buren varje dag. ;)

#12 Perfekt
.
Marsvin 4-ever
.
Glömde ju säga vad jag tänkte - han är helt bedårande! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#9 jo, om Sammy åker till Binajis så får Sebbe bo med ungen ;)
Och ja han är helt sjukt söt :D
#10 & #12 Ja a cute accident hade vart fint, men han är mer av en surprise ;)
Den lilla killen har fått namnet A lovely Surprise
**Någon som vet vad han är för färg?
**
Grattis till överraskningen :)
#19 tack ;)
#20 Han ser ut som en typisk goldenagouti :) Ev har han kanske någon fläck med golden eller white också?
Yep. Goldenagouti/golden :) Sööööötmage!
#23 han är då Goldenagouti/golden/white (precis som sin mamma)
Om du koller på mag bilden ser du lite vit mitt i, sen har en vit på nosen ;)

Härliga färger. Lycka till med den lille.
#18 Det var också ett fint namn på den lille "olyckan". 
Marsvin 4-ever
.
Gud vilken sötnos, speciellt magen! ;)
Lycka till med honom nu :)
#25 tack och ja nåt med Surprise var ju självklart att han skulle hetta ;)
#26 tack, ska bli kul att se hur han blir när han vuxit till sig lite mer :D

#27 Blir perfekt!
Jag har den starka tron att där människan styr går det med tiden åt pepparn!
Får naturen själv råda kan det inte bli annat än rätt.
Marsvin 4-ever
.
Åh vilken söt överraskning!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se