Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1634 ggr
elin85
0

Smulan djurkorg

Är det någon här inne som har en "Smulan djurkorg"? Vad tycker ni om den i så fall?

Kanske någon som vill sälja sin bättre begangnad? Skicka ett PM i så fall

[appelmoose]
0

Vad är det? :P xD

elin85
0

Den finns på denna adress: www.pipedesign.se

Fanns också annons i marsvinsmagasinet.

deluxe
0

Dom är säkert bra men jag tyckte att dom var hutlöst dyra. Jag skulle nog velat ha en i large i så fall - 25 cm i diameter - och 290 kr inkl. frakt för en marsvinsbädd är liksom inte okej. Jag skulle aldrig ha betalat det för en såpass enkel bädd. Visserligen syr jag själv… Glad

Tindrar
0

Det är lite för dyrt tycker jag också. Tycker marsvinshjälpen inte heller är billiga, men pengarna hamnar ju hos marsvinen sen, som gör att man även gör en god gärning.

tjorve
0

hett tips; sy en egen!

alla som gått syslöjd borde kunna.

då sparar vi på miljön (behöver inte fraktas), du sparar in på frakt och priset för att de ska göra den.

GÖTT

elin85
0

#5 Jag har ju ingen symaskin :/ Dessutom var det ju något speciellt tyg i den där som jag inte känner till var man köper eller vet priset på.

FeliciaS
0

Ja, det lär bli betydligt billigare att sy själv - om man nu vill ha en ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Athia
0

#6 Kan tänka mig att det är typ sånt man har till tygblöjor, PUL

deluxe
0

Det är bara fleece och bomullstyg. Glad

elin85
0

vad innebär "anti-pill" som materialet skulle vara i? Det ska ju vara något speciellt fleecetyg som skyddar mot väta att gå igenom tyget.

deluxe
0

#10 Poängen med fleece är att väta går rakt igenom tyget, på så sätt är det alltid torrt på ytan. Det funkar likadant med all fleece, anti-pill betyder bara att tyget inte blir nopprigt efter ett tag.

elin85
0

#11 Fast det står ju att kisset inte ska gå igenom fleecet? Nu blir jag förvirrad

deluxe
0

#12 I så fall skulle det vara en väldigt dålig marsvinsbädd, för det skulle innebära att kisset stannar på ytan och marsvinen blir fuktiga - dvs. många bad, och kanske framför allt en risk för hudproblem och urinvägsinfektioner. Men som sagt, fleece suger inte upp vätska. Kisset rinner igenom fleecen och sugs antagligen upp av bomullstyget, om det inte är något annat tyg i mitten dvs. men det stod det ingenting om på hemsidan. Glad

[appelmoose]
0

det låter inte så nice Flört

elin85
0

Men hur skulle man kunna så en korg som fångar upp kisset då? (och sedan kunde tvättas)

deluxe
0

#15 Hur menar du? Alltså, innertyget ska ju inte suga åt sig vätska - då blir det fuktigt där dom ligger. Fleece på insidan och bomullstyg på utsidan är bästa kombinationen, ev. med någon typ av mellanlager.

elin85
0

#16 Jag menar att jag skulle vilja kunna ha dem i knät utan att bli blöt (och utan att de blir blöta).

deluxe
0

#17 Okej, men du ska inte ha den i buren?

Isåfall skulle jag bara sytt en enkel filt med fleece överst, frotté i mitten (ta någon gammal handduk) och plastad frotté underst. Plastad frotté är sådant tyg som man brukar ha som skydd för madrassen i barnsängar. Finns på bla. Jysk och Ikea, och i nästan alla tygaffärer.

tjorve
0

det kanske är sån frotté imellan som man har vid sängvätning? frotté+plast änna