Sätta ihop 2 gallerburar
Idag får min pojkvän förmodligen hem en omplaceringshane som heter Theo, som ska bo hos honom. Han har levt ensam i flera år och till följd av det är han underviktig. Jag håller just nu på med att leta efter en bebis kompis till honom. :)
För att komma till saken så har jag just nu en gallerbur på 120x60 cm som står tom hos mig. Theos nuvarande bur är ca 75 cm lång, bredden vet jag inte.
Vi vill såklart att Theo och hans kompis ska få det så stort som möjligt, speciellt med tanke på att de är hanar. Därför funderar vi på att "koppla ihop" burarna på något sätt.
Båda burarnas kortsidor går att öppna, eller åtminstone fälla upp. Jag fick också en tanke om att den lilla buren skulle kunna fungera som övervåning på den stora, hur vet jag dock inte.
Någon här som använder sig av två "ihop kopplade" gallerburar? Vill gärna se bilder på hur ni gjort!
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Håller med #1, men kanske lite upphöjning på båda sidorna så att dom enklare komme över :)
Gör en bro de kan klättra in och ut på mellan burarna. Sätt i hop de båda burarna med den "lilla" öppningen mot varandra och surra fast gallren med buntbant. Jag kommer att göra så själv när vår andra marsvin kommer hem. En sovdel och en "äventysdel".

man kan använda en taktegelpanna som bro/övergång. jag tror att dom får mest ut av att ha burarna i samma höjd och inte på varandra.
lycka till!
Om du öppnar upp kortsidorna och ställer burarna mot varandra med t.ex. en tegelsten på båda sidor så kan de gå emellan. Jag tror det är mycket bättre och att marsvinen kommer får mer nytta utav det än om den mindre buren är som en övervåning.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus