Sammansättning vuxna hanar
Då Sammy inte var steril så fick han flytta ihop med Sebbe igen. Satt ihop dom igår kväll.
Då jag kände mina små så bra så satte jag ihop dom i min nya 120x60 bur, dom fick 2 sov lådor och en liggande hö-häck. Inge hus pga att dom bara bråkar om dom.
Sen var jag på mitt rum hela kvällen och natten, allt gick bra, jag hade buren nedanför sängen när jag sov. Allt har gått super, dom kan bli lite sura om den andra kommer för nära men ingen tendens till att slåss. Dom vill bara "para sig" med varandra och sen låter dom lite tjurigt för att säga till att "du är för nära".
Skönt att det gick så bra att sätta ihop dom. Men nu är det så att jag ska åka bort imorgon e.m och blir borta till söndag, särar jag på dom är jag rädd att förstöra det här, men tror ni jag vågar lämna dom ensam i helgen?
Sammy i hans sov låda ;)
Härligt att det gick bra! :) Gällande hus och gömställen, ha flera stycken så de har möjlighet att söka skydd någonstans. Om de går ihop nu utan problem så skulle jag absolut inte särat på dem, det är stor chans att det bara leder till att de inte samsas igen om du sätter ihop dem efter helgen. Så låt de bo tillsammans ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#1 jo men spelar ingen roll om dom har 5 hus, går tex Sammy in i ett hus och sen vill Sebbe in där fastnar dom i öppningen och bråkar.
Men ska bygga såna där hus som är helt öppna på framsidan så att om Sebbe kommer kan Sammy springa ut utan att krocka med Sebbe ;)
Kollar på dom, Sebbe försöker rida på Sammy men Sammy trycker rumpan mot vägen och vissar tänderna mot Sebbe, då ger han sig, för tillfället ;)
#2 Precis, du behöver ju inte ha ett hus med fyra väggar, tak och en öppning. Ha ett hus med bara tak och ben, som står mot bursidan - då kan de gå ut från tre olika håll :) Jag har flera stycken sådana hus och det funkar jättebra, kommer någon av de ranghöga honorna och försöker jaga bort de andra skuttar de bara iväg åt motsatt håll hon kommer ifrån.
Det låter i alla fall som vanligt rangbeteende, det är säkert ingen fara :)
Mvh Felicia
#3 nej, det är bara det att det bli så synd om den instängda därför har jag valt att fixa såna hus med fler utgångar så slipper dom bråka ;)
Nu ligger dom på sina favvo platser, Sammy i sin säng å Sebbe under hö häcken ;)
Hemma igen, och helgen verkar ha gått bra, riktigt snälla små grabbar jag verkar ha :D
#5 Vad skönt att de äntligen funkar tillsammans :)
Mvh Felicia