Magpie bäbisar!
I morse föddes fyra bäbisar i mitt kök! Tre nonself black magpie och en self de white! Tre flickor och en pojke fick min min fina Hepziba!
Det är ju så häftigt att få kull att man vill skrika ut det för hela världen! De är jättefina men lite små. Bilder kommer när jag fotat.
I ditt kök? ^^
Grattis :D
Åh vad härligt :) Ska bli jätte kul att få se dem, då jag har ett extra gott öga till Magpie ;)
De Whiten är nog Abico intresserad av ;)
#3 kanske beroende på om det är en hona kanske

Åh, vad skönt att allting gick bra! Grattis! :-)

Grattis.
Är inte så insatt i vad en Magpie är?
Är det en ras eller är det en benämning på något specifikt utmärkande hos dessa marsvin? Undrar nyfiken frågvis. 
Ser fram emot bilder.
Marsvin 4-ever
.
# 1 Jadu i köket, köksbordet står i vardagsrummet och matplatsen är ombyggd till marsvinsrum med två burskåp, har ett litet i vardagsrummet med . Där på våning fyra i stora busskåpet föddes de.
# 3 Nej jag tror inte Abico vill ha henne även om hon är hona och de white. Den här är inte färgavlad på self de white utan hon är rutbärare och dessutom har hon inte alls så bra, kort typ som det förväntas av en self. Söt ändå naturligtvis.
# 6 Nonself magpie är en teckningsvariant oftast i svart och vitt som dessa. De ska vara så rutiga som möjlgt, med en tydlig rygg och maglinje, rutmönstret ska vara i svart (om det är en black magpie), vitt och mixat svart/vitt. Det är alltså tre olika typer av färgfät byggda av två färger, vitt & svart, choklad eller annan godkänd solid färg. Det finns även harlequin som är cream istället för vita. När man ser en bra magpie ska man tänka; oj vilket rutigt marsvin! De är lite knepiga att få till så de blir utställningsbara men en av dessa ser riktigt lovande ut, den minsta naturligtvis.
Bilder kommer naturligtvis. Vill inte bråka med dem just nu. Hepziba går med några andra honor och de har så starka modersinstinkter så de snor hennes ungar hela tiden, suck! Nu fick jag flytta henne och ungarna till en liten bur så hon slipper strida för att få ta hand om sina egna barn. Knastanter har jag! Såhär var det i juni när jag fick kullar sist också. Det är inte så bra då kidnapperskorna inte har någon mjölk att erbjuda. Jag vill heller inte att Alecto ska få fart på sina hormoner och föda sin kull för tidigt, hon är beräknad om drygt en och en halv vecka. Hon var nu mycket envis och jagade bort stackars mamman Hepziba från ungarna som hon ville ha.
#7 Jaha okej =)
Gud så söta de var, och kan se den som var fint mönstrad :) ursöt
Dom var jätte vackra! :D

JÄTTEFINA!GRATTIS!!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

de är ju super duper super super söta:):)

åååhhh…åååhhh…ååhhhh…vill ju bara så jätte-jätte-jätte-gärna ha en magpie… Flera bilder .. tack.. väntar här vid datan…hela natten..å hoppas det kommer flera bilder snart..å kikar på dom bilderna som finns nu…å drömmmmmmmmmmmer…om en egen magpie..
Jätte söta små pyren
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Gud så fina, önskar dom och dig lycka till! :)

#7 Härliga dom ser ut.
Ja jag anade att det kunde ha att göra med någon svart/vit färgskala. Eller att dom är otroliga pratkvarnar! Ha Ha.
Magpie betyder ju även pratkvarn. fniss.
Marsvin 4-ever
.

Grattis! Dom är jätte fina! 
Åh, finingar! Hoppas att det går bra med den lilla nu.
Grattis till sötnosarna! :) Hoppas nu att Lily klarar sig.
Och näe, dew honan är nog inget för mig - även om hon har rätt färg :P
Hanna
Å så fina!!, fy vad jag är såld på magpie, utan att ha plats :(
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

så finnnaa,,,,,,,,,tittar om å om igen på alla bilderna,,!!
# 29 Hon är din om du vill ha henne… naturligtvis. Men du vet vem som är pappan va? Lavender och Lupin blir också tillsalu väntar lite med att skrika alltförhögt om det. Måste se hur de utvecklar sig så jag inte blir utan själv. Jag vill ju spara Lily om hon inte fixar det så är nog Lavender först i kön för jag har ju redan en Dew med rutanlag.
Åh, vilka söta!! :-) Grattis!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

godisgrisen har du fått mitt PM?
# 32 Jag hade aldrig skrivit något PM förut nu skrev jag ett långt ett till dig om att du får boka Lavender om jag säljer henne och en massa annat skrev jag också. Problemet är bara att jag inte har en aning om jag fick iväg det till dig… Hur gick det fick du något?
Stort grattis till übersöta bebisar :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

GODISGRISEN…jag har fått ditt PM…såg det nu …jag läser igen när jag kommer hem senare i dag å svarar…kram på er å ha en bra dag…….
vilka underbara bebisar! aldrig sett den färgen innan, men den har precis lagt sig högt upp på listan av nästa-marsvin-jag-köper :P underbara! den vita var ju supersöt oxå!
På Luna kan jag kosta på mig att bara visa en bild eftersom hon inte är tecknad och jag kan ta den bilden jag gillar mest inte den som teckningen syns bäst på. Med det vill jag säga att FY SÅ SVÅRT DET ÄR ATT FOTA MARSVINSUNGAR! De är inte stilla en sekund och gör hela tiden sitt bästa för att ramla an stolen…
Herregud vad söta! Är störtkär i Luna 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag puttar lite jag för jag vill att folk ska se underverken…
Jättefina är dom :)
Hur går det med Lily?
Hanna
Det går bra med Lily hon växer och äter i samma takt som syskonen, jag är lugn nu. Jag är tyvärr rätt bra på att skrämma upp mig själv. Jag ser fram emot att lära känna henne och hennes utställnings karriär. Hon är inte till salu för några pengar världen.
Lupin är väldigt charmig 
#47 Skönt att höra! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#47 - Vad skönt :)
Hanna

Förstår att du är stolt över dessa ljuvliga underverk.
Marsvin 4-ever
.
Lilly är jättefin! Vad kul!!