Demonia och Gothica väntar troligen barn :)
Hejhej!!
Troligtvis så väntar mina 2 marsvin ungar!
Dom sattes ihop med hanar den 22/7-09
Och jag särade på dom 17/8-09
Sen började jag väga dom dagligen från den 4/8-09.
Hittils den 2/9 har Demonia gått upp sammanlagt ca 112 gr
och Gothica har gått upp ca 61gr
Jag har sett att gothica har blivit parad 2 ggr. men ajg såg aldrig demonia. men ändå är det hon som gått upp mest :P så dom har väl gjort det i smyg!
Demonia vägde 945gr den 4/8
gothica vägde 934gr den 4/8
och nu den 2/9 vägde
demonia 1033gr
och gothica 973gr
Vad tror ni? kan det vara några bebisar ?:D
Tycker dock gothicas vikt är lite upp och ned. ibland går hon upp ca 30 gram på en dag och ibland ner 30gr på en dag :p
Men om dom är med barn föds dom troligen i början av oktober :)
Min Ninni pendlar också i vikt, men det kan bero på om man väger före eller efter de precis har ätit massa mat också. =)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Jo det är klart :)
jag brukar väga dom vid 11-12 tiden på kvällen med :P
Det går inte att säga på rak arm, men det är möjligt att de är dräktiga båda två :) De har ju gått med hanar fyra veckor var, det är inte säkert att de hunnit brunsta mer än en-två gånger eller att parningen tagit. Håll koll på om de brunstar och fortsatt på vikten så lär du få veta mer säkert snart.
Hoppas allt går bra ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Okej :D Hoppas på att dom är dräktiga :D

Åhhh! idag kände jag demonias bebisar sparka! :D
det var en sån skön känsla att det verkligen är någonting där inne. Det känns som om det är man själv som ska bli mamma! ^^
nu är det bara till att vänta. Gissar väl på att det kommer komma små pluttar om 10-20 dagar :)
Gothica har jag dock inte kännt något på ännu. hon är ju tjock, men inte som demonia. Men det kan ju vara så att det bara är 1-2 ungar i hennes mage ^^

Hehe, låter så kul med "väntar barn" när det inte handlar om människor :P Dräktig och ungar ska det vara *s* Kalla mig petig om du vill ^^
#6 Svårt att gissa med så mycket lurv ;) Man brukar kunna känna fosterrörelser runt vecka 7, så säg att hon gått dräktig i runt 7 veckor och då är det ungefär 3-4 v kvar. Jag chansar isf på 4 ungar.
Mvh Felicia

haaha, jag tycker det är kul att kalla det " barn" :D kan inte hjälpa det ;)
ja, hoppas det blir 4 eller fler ungar :)

#8 Varför hoppas du att det blir fler än fyra? :P Det är ju mer påfrestande för honan om det är många ungar, dessutom för ungarna själva som är mindre och samtidigt behöver dela mer på maten. Två eller tre ungar skulle jag velat att min hona fick - inte mer, om jag hade någon dräktig och om man kunde välja…
Mvh Felicia

Jo det är jag medveten om. jag brukar säga att jag önskar att det är 10 st. fast att jag vet att det inte kan bli det :D Jag tycker att 2-4 är normalt. Har haft 2 kullar innan när jag var mindre. då tror jag den ena fick 4 ungar och den andra 3. Men om vi säger så. jag hade önskat att det blev 5, och att allt gick bra och alla var friska osv! men det är ju inte ofta det blir 5-6 styckna. Men annars är jag väldigt nöjd om det blir 1-4 styckna och allt går bra. bara det blir någon frisk bebis ju ;)