Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 1013 ggr
Hanna-S
0

Marsvins ''kjol'' på utställning ?

Ett virvel marsvin har ju oftast en ''kjol'' där bak som tår rakt upp, på utställning ska man klippa av den så den är lika kort som den andra pälsen då eller låta den vara ?

Tina
0

Eftersom att du skriver "virvel marsvin" antar jag att ditt marsvin är en blandras och att du ska ställa det i pet class?

Innan jag ställde mina virvel blandisar i petclass klippte jag deras päls tills jag tyckte att den var snygg, helt enkelt.

Klippte dem ganska kort i rumpan eftersom att den delen av pälsen var kissig. Sen såg det ju lite roligt ut med kort päls på baken och lång päls på sidorna, därför klippte jag dom efter egen smak.

När det gäller pälsen i petclass kollar domaren så att den är ren och fin, samt att marsvinet inte har sår eller kalhet i pälsen.

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Hanna-S
0

#1 Okej, så jag ''kjolen'' ska klippas ner, inte mitt marsvin utom min kompis som undrade så jag tänkte skriva här så jag fick svar, tack så mkt! :)

Abico
0

Nej, klipp inte! Det kallas petcharm :P Självklart ska han h*n har kvar sin fina kjol om den inte är kissig eller behöver klippas av annan anledning.

Hanna 

Hanna-S
0

Okej får smsa min kompis att hon inte ska göra det han är ju ett redigt litet charmtroll med den :)

FeliciaS
0

Det spelar ingen roll hur ett marsvin ser ut som ställs ut i Pet Class, så låt pälsen vara oklippt :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus