Ester och Sillbritt flyttar in snart
Ja då blir det två till i alla fall, fast jag har fullt redan. Blev uppringd av en tjej som ville ha sina marsvin omplacerade och undrade om jag kunde ta hand om dom, eftersom dom skulle flytta till södra Sverige och tyckte det blev jobbigt att ta med marsvinen. Det är en virvel och en lockig tror jag, har bara sett dom på bild. Ester och Sillbritt som dom heter, kommer hit nån gång under september. Förvisso kan jag skicka dom vidare som omplaceringsmarsvin, men vi får se, jag brukar ju vilja behålla dom flesta omplaceringar jag tar hit.

Tycker det sannerligen är en urusel ursäkt att man skall flytta till södra Sverige! Och därför avyttrar marsvinen.
Har själv vid ett par tillfällen flyttat 80 mil tur och retur genom Sverige. Aldrig jag skulle komma på tanken att mina djur inte skulle få följa med på resan.
Både min häst och katt samt även mina akvariefiskar följde med i flytten.
Turerna gick mycket bra för samtliga. Så som sagt varför skall man inte kunna flytta med marsvin??
Den ursäkten köper inte jag!
Marsvin 4-ever
.

Anledningen till omplaceringen är ju ganska oväsentlig, kanske hade dom ändå tänkt omplacera dom, vad vet jag. Det blir ju så ibland att man kanske inte tycker att man har nog med tid för sina djur och därför väljer att omplacera. Inget jag tycker att vi ska diskutera här i alla fall, ville bara berätta om mina små nykomlingar.

#2 Jo självklart har du rätt, det är oväsentligt. Tyvär svällde ilskan över mig. Tycker man läser allt för ofta att marsvin avyttras på grund av flytt.
Kom även på bakefter att jag helt glömde i "hettans" ögonblick att lyckönska dig till dina kommande nyförvärv.
Ser fram emot bilder på dom små.
Marsvin 4-ever
.
Vill såklart också se bilder. Dags att uppdatera hemsidan sin snart. På Dolly å Molly också. =)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

#4 Jo, jag vet, fotade ju kaninungar förra vecka och sen kom vi på att Molly och Dolly skulle ju också fotas. Men det kommer.
#5 Okej den som väntar den får se :-)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Vad kul, hoppas de kommer trivas hos dig..

I dag kommer dom, så jag får ganska fullt nu ett tag. Kommer troligen att försöka hitta ett nytt hem åt dom. I och med marsvinsfamiljen som jag tog hand om för en vecka sen så är det alldeles för många redan. Alla marsvinsungar är i alla fall tingade, men det kommer ju fler.