Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 458 ggr
Ting-e-ling
0

Tid på dygnet?

Är era marsvin kvällsaktiva? Här är det full rulle på kvällarna och nu på morgonen är det lugn och stilla.Räcka ut tunganSkulle nog vilja ändra lite på det…

Diana61
0

Här är det full fart också.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Ting-e-ling
0

Dom är väl mer skymningsaktiva skulle jag troSkrattande

[MatildaW]
0

Mjae, mina brukar vara ganska lugna tidigt morgon, sen runt 10 - 12.00 så sätter dom fart och kutar runt, sen blir det lugnt till ungefär 17.00, och då sätter de verkligen fart i dom, sen runt 19 - 20.00 så är det liiite lugnare, sen sover dom på natten :)

Ting-e-ling
0

Aha…dom tar en liten dagsiesta alltsåFlört

[MatildaW]
0

#4. Precis :) haha, dom är vaken på bra tider :P

Muffe
0

Mitt marsvin är aktiv hela dagen förutom mitt på dagen och på natten förståsRäcka ut tungan.

Vaknar på morgonen och vill ha mat.

[Theriss]
0

De är aktiva lite när som, men det är några timmar på dagen de alltid är extra stillsamma.

[MatildaW]
0

#7. När brukar det vara? Mina brukar ha det ungefär runt 15- 16.00 :P

dreamiz
0

Mest fart på tidiga mornar o kvällar.

[Theriss]
0

#8 Mellan 12 och 16 ungefär.

[MatildaW]
0

Hihi, okejj :D

Ting-e-ling
0

Just nu var det sån full rulle så det hördes till nedervåningen!Räcka ut tungan

FeliciaS
0

Mina marsvin vilar, äter och busar lite när som helst. På morgonen (när jag vaknar och tänder lampan) blir de jättepigga och springer runt och gör oftast popcorn-skutt. Sedan får de frukost och efter frukosten brukar de springa runt, bråka & busa med varandra, pussas lite, äta hö, vila ända fram till ca 20-21 när de får kvällsmat (grönsaker, pellets). Då äter de och sedan brukar de bli lite mer bus, bråk, höätande, vila osv. ända tills lampan släcks vid ca 22. Under natten turas de om att "hålla vakt" efter rovdjur (fast naturligtvis kommer det aldrig några) medans den andra sover (eller om de har hus med tak & väggar i buren så brukar de sova båda två), äta och dricka…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus