Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettuppfödare
Läst 4662 ggr
exclusivche
4

Uppfödare i Norrköpingstrakten?

Hej!

Jag och min sambo funderar på att skaffa marsvin för sällskap och utställning. Finns det några seriösa marsvinsuppfödare i Norrköping-Linköping området?

/MVH

Tina
0

Har ni tänkt på vilken ras/raser ni mest är intresserade av?

Gå in på SMF:s hemsida, klicka på Uppfödare och sedan Uppfödarannonser. Där finns massor med uppfödare. :)

Du kan också gå in på din lokalavdelnings hemsida, bor du vid Linköping så är det Östra som gäller. Även där finns länkar till uppfödare.

Lycka till i ditt sökande! :)

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Caspia
0

Annars finns ju Nathalie, Colina här på iFokus, hon bor i Norrköping om jag inte är ute och cyklar. Hon har just nu flera marsvin som hon tagit emnot för vidare omplacering till salu. Äh, hon får marknadsföra sig själv istället för att jag försöker.

Annars är mitt tips att kolla Blocket. Min personliga åsikt är att folk är alldeles för fixerade vid att marsvinen ska vara bebisar när man skaffar dem, det finns ett oräkneligt antal vuxna marsvin som behöver ett tryggt hem och de är lika personliga som ungar, om inte mer.

Envishet och drömmar

FeliciaS
0

Om ni är intresserade av att ställa ut i rasklass krävs att marsvinen är renrasiga och registrerade i SMF, enklast att hitta "rätt" ras är hos uppfödare där marsvinen också vanligtvis registreras. Länk har du fått ovan.

Gäller det främst Pet ni vill ställa ut i finns det många marsvin som söker hem från privatpersoner eller omplaceringshem, bl.a. Blocket. Marsvinshjälpen finns i Stockholm, Colinas lite utanför Norrköping :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Loveferrets
0

Vet en som har 2 marsvin till salu men dom bor i skåne,

Myosotis
0

Rekommenderar att ni tittar runt lite innan ni bestämmer vilken ras/variant som ni tycker bäst om. Kontakta därefter en uppfödare av den rasen. Det spelar inte så stor roll om uppfödaren bor nära Norrköping eller inte, transport brukar lösa sig!

Om ni har möjlighet tycker jag att ni ska gå på en marsvinsutställning och titta - det är helt oslagbart att se alla raserna live istället för som foton på websidor. Och dessutom kan ni ju prata direkt med uppfödare och andra utställare.

Titta på www.svenskamarsvinsforeningen.se och klicka på Utställningar, så ser ni var och när de kommande utställningarna hålls! Nästa är redan nu till helgen, i Lessebo. (var det ligger har jag bara vaga begrepp om, ngnstans i Småland tror jag)

lomsen
0

Jag har 2 killar som även är på annons på blocket och jag ska till norrköping fredag men är framme kvart i ett på natten, du skullle kunna ta dem lördag morgon iså fall, min syster där jag ska sova bor i centrala N-köping!

Det är två hanar, urmysiga, en peruan, Oskar på 1 o ett halvt och en ung hane på ca 17 veckor blandis lunkarya/slät, Pelle

http://www.blocket.se/jamtland/Oskar_o_Pelle_22683460.htm?ca=3&w=1

vid intresse ring eller maila mig senast torsdag! Se annonsen för nummer elr mail