Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 4750 ggr
Abico
0

"Jag har skaffat marsvin"-tråden 2

Då den gamla tråden blev så lång och svårladdad finns nu en ny.

Har du skaffat marsvin för första gången eller bara utökat flocken något? Lägg in en bild och lite information om nykomlingen :)

Hanna 

[starlights]
0

Nu ska jag vara riktigt elak, hihi.
Detta har varit planerat ett tag nu, men eftersom jag inte varit helt hundra på hur det skulle ordna sig med transport och annat, så har jag hållt tyst om det.

Men nu är allt ordnat och nästa helg kommer det ett nytt marsvin hem hit!!!=)

Men jag tänker inte avslöja vad det är för något än!;) Se så elak jag är.=P

Abico
0

#1 - Jag ska nog lyckas pressa dig på information, vänta du bara ;)

Hanna 

Creation
0

#1 Så nyfiken man blir nu!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

#1 Nu blir man riktigt nyfiken! "Men jag tänker inte avslöja vad det är för något än!" låter ju som om det skulle vara något oväntat ;P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[starlights]
0

#2 Du kan ju alltid försöka!;)

#4 Kan väl säga så mycket som att det är en golden, oväntat va?;P
Hade inga planer alls på att köpa något nytt marsvin egentligen, men när denna möjligheten kom upp för någon vecka sedan nappade jag nästan direkt.=)

FeliciaS
0

#5 Oh, men om det är en Self, Crested, Satin eller Satincrested får vi vänta med att veta alltså :P Och hona eller hane, vuxen eller unge ^^

Mvh Felicia

[starlights]
0

#6 Hihi.

[Colina]
0

Hejhej.

Jag är ny på sidan och har skaffat marsvin igen efter ett uppehåll på ungefär 15 år.

Köpte två små honor i måndags. En släthårig vit med mörka fläckar krigng ögonen och en virvel, vit med bruna och svarta fläckar. De båda är 10v gamla nu och är döpta till Scarlett och Pimpernel.

Bilder kommer så snart de blivit lite tamare.

Abico
0

#1 - Jag vet vad du ska köpa (A) Haha.

#8 - Välkommen hit, ser fram emot att få se bilder på tjejerna :)

Hanna 

MikaTela
0

#8 Trevligt att du har hittat hit! Du får ju visa upp bilder här på dom små sötnötarna, vill få en bättre titt på dom än de jag sett tidigare! :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Ziggi
0

#8 välkommenGlad Hoppas du kommer trivas här på Marsvin i fokus. Säger som dom andra, hoppas på bilderFlört

Sandra-B
0

Det vet jag medTungan ute

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

deluxe
0

Vi fick hem våra marsvinstjejer i torsdags :)

CamillaS
0

#8-#13 inga bilder? :P

deluxe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jovisst! Mina finns även med på eragons.se under "vi som fått nya hem". Tiger, Dilla & Smulan (fast Smulan blev en Alice när hon flyttade in hos oss).

[Colina]
0

Ikväll eller imorgon fixar jag bilder på småtjejerna. Har varit lite försiktig med att PETA på dem eftersom de är så skrajsna men nu har vi pratat en hel del och de börjar vänja sig lite smått…så imorrn eller ikväll när jag har fotograf blir de upplockade oh fotade.Glad

FeliciaS
0

#9 #12 Om ni ska skriva det rätt ut får ni ta och avslöja det ;P

Mvh Felicia

[starlights]
0

#9 #12 Bara 3 dagar kvar nu!;P

[Colina]
0

Här kommer bilder på mina småflickor.

Scarlett, den modige som kaxar upp sig emot stackars mesige Pimpernel.

[Colina]
0

…och sen Pimpernel, fegisen som är väldigt pratglad utanför huset.

Ziggi
0

#15 vilka super söta grisar du har, och en stor eloge till dig för att du adopterade begagnade marsvinFlört

#1 HAr man sagt A får man säga B….Tungan ute

Creation
0

#19 #20 Nämen, åh så söta! =)

MikaTela
0

#19-20 Som jag sagt innan - vad söta dom är! Är det bara huvudet dom har fläckar? :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Abico
0

#19&#20 - Åh, så söta Kyss
Du missar väl inte att anmäla dom till månadens marsvin?

Hanna 

[Colina]
0

#23 Ja det är det. Här är en mer helkroppsbild.

[Colina]
0

24#Haha vad är det för något? Glad

Creation
0

FeliciaS
0

Camilla - ska inte du hålla till i den här tråden? ;P

#19 #20 Naw - vilka sötingar! :)

Mvh Felicia

Berlau
0

Fick hem en ny hona på fyra-fem år vid halvt tre tiden idag! Fredag den trettonde.. :s Haha. Badade alla och satte ut dom på golvet tsm, det gick bra och nu i buren värkar det okej. Laura(en av mina tidigare tjejer) lägger sig i huset och kollar på när Berta (en av mina tidigare marsvin) rider på den nya tjejen Selda.
Fast dom verkar lugna ner sig lite nu :) Hon är jättefin! Virvelmarsvin Pet såklart, orangebrun, avgudar hennes färg, aldrig sett en sådan virvel innan.
Ingen bild än, får ta och fota ikväll, då lovar jag att lägga ut den. Ska låta dom lugna ner sig lite först ;)

deluxe
0

Helt OT men shit, är det fredagen den 13:e NU IGEN?! Det var det väl precis.

CamillaS
0

#28 Inte än. men den 21 Mars. Oskyldig

Jätte söta marsvin ni alla har! :D

Ziggi
0

#19 #20 nej vilka sötisarKyss Scarletts färg var jätte tuff! svart runt huvudet och brunt runt ögonen och vit resten- super tufftFlört

Creation
0

#29 Så kul! Hoppas att man får se bilder snart ;)

Berlau
0

Här är hon! :)

Ziggi
0

#34 Vilken söt liten prinsessa^^

Abico
0

#34 - Vilken sötnos :)

Hanna 

Creation
0

#34 Åh, så gullig hon är =)

FeliciaS
0

Jag har inte köpt mig något marsvin precis, men lånat hem en hane. Han kom igår :)

#31 Jaså, okej ;)

Mvh Felicia

Berlau
0

#35 Tack, hon ser sig som en prinsessa ;)

#36 Tack, hon gillar att vara framför kameran också :)

#37 Tack :)

Ziggi
0

#38 vad kul, ska det bli bebbar?:)

Ziggi
0

putt

FeliciaS
0

#40 Ja Skrattande Bilder (och mer info) på dem finns här.

Mvh Felicia

marsvin-90
0

Min senaste tillskott, Lakeland am crested Buff hona. Sitter nu mera med min fina Ivar =)

[starlights]
0

Nu ska jag köra iväg och hämta mitt nya marsvin!;P

Creation
0

#44 Åh! *nyfiken* Du får se till att fota och visa oss sen ;)

[starlights]
0

Här kommer det äntligen en bild på nytillskottet!

Namn: Niffer's Madator
Ras: Eng. Crested De. golden (ruby eyed)
Född: 2008-07-23
Kön: Hane

E. Obsessions Copy Cat, Eng. Crested De. golden
U. Niffer's Elise, Self Pe. golden

Matador har jag kollat länge länge på inne på Niffer's hemsida. Det var faktiskt tänkt att jag skulle köpa honom redan som liten, då jag stod på kö på en eng. crested hane i kullen som han är född i. Dock dök eng. crested hanen Johnny upp nästan samtidigt och jag bestämde mig för att ta honom istället.
Men nu i mars när en vän till mig skulle köpa in en nonself de. golden roan från Niffer's så bestämde vi oss även för att ta Matador tillsammans då han inte blivit såld till någon annan. Vilket jag tycker är väldigt märkligt, då detta verkligen är en super fin hane! Jag tror han kommer kunna göra mycket nytta i min avel, då han har en helt otroligt fin pigmentering, färg och crested och är efter två mycket fina föräldrar.
Matador är för övrigt kusin till min älskade Liza.

Har stora förhoppningar på honom på utställningsfronten. Han är redan utställd en gång i Danmark och fick då cert!

[starlights]
0

Får väl slänga in en bild på min väns fina roan också.=P

Namn: Niffer's Cotopaxi
Ras: Nonself De. golden roan
Född: 2008-12-23
Kön: Hane

E. DKCH Niffer's Vulcano. Self De. golden (ruby eyed)
U. Møllersmindes Lelina, Nonself De. golden roan

[starlights]
0

Just nu så går båda två här hemma, men lille Cotopaxi flyttar i veckan hem till sin matte där han kommer få nytt sällskap av en fin satinhane. Matador stannar här ett tag för att göra fin fina bebisar med SjrV-08 SCH Starlight's Amazing Grace.=P

Jag är faktiskt lite förvånad över hur bra det gick att sätta ihop dessa två, då de trotts allt är åtta och tre månader gamla och aldrig träffats förut.=)
De verkar iaf vara mycket trevliga i temperamenetet och är väldigt lätta att hantera.

[BeautifulPink]
0

Igår födde våran ena hona två pojkar - tyvärr var den ena pojken väldigt stor så han dog, troligtvis pga sin storlek och honan är rätt liten i kroppen plus förstföderska. Vi har tre ungar sen tidigare från en annan av våra honor som nu är ca 5-6 veckor (föddes 5 feb). Våran tredje hona är högdräktig och ska nog ha vilken dag som helst.

Lägger in bilder på ungarna och deras mammor. Det är samma pappa till alla ungarna - även de som inte har kommit ut ännu.

Hela gänget i buren där vi har honor och ungar. Bara hanen bland ungarna som inte är med då han går med sin pappa just nu plus Angels unge som sitter i ett av husen.
Framifrån: Pixla (mamma till tre ungar - hanen Jalapeno och honorna Wasabi och PiriPiri), Wasabi, Heavens Angel "Angel" (mamma till bebispojken som föddes igår), Emmy (högdräktig) och ett litet huvud inne i höet som tillhör PiriPiri.

[BeautifulPink]
0

Bild på Pixlas ungar samma dag som de föddes. Från vänster: Wasabi, Jalapeno och PiriPiri.

Wasabi och PiriPiri är silver agouti/white och Jalapeno är silver agouti.

Pappan är silver agouti och mamman är cinnamon agouti.

[BeautifulPink]
0

Angels pojke. Han är ännu namnlös. Han är troligtvis silver agouti/white precis som de andra ungarna.

Mamman är black otter och pappan silver agouti.

Creation
0

#46-48 Du som väl tidigare sa att du inte skulle köpa in några marsvin i år, utan bara spara Tungan ute Ibland blir det visst inte som man tänkt sig.

Men grattis till tillökningen! Du verkar ha skaffat dig en riktig tillgång. Både Matador och din väns marsvin Cotopaxi är superfina. :) Coola namn dessutom.
**
#49-51** Vilka fina marsvin du har! :)

Fast det här är väl en tråd för marsvin man skaffat, alltså köpt. Varför startar du inte en ny tråd om babylyckan istället, vetja? ^^

Sandra-B
0

Han ska inte bo hos Anna så det kan knappt räknasFlört

**SMF 237 Sweet Dream's 

Creation
0

#53 Inte? Vart ska han bo då? ;)

deluxe
0

Nu har vi hunnit ta lite bilder på brudarna. Här är Dilla!

Abico
0

#54 - Hos dig (A)

Hanna 

deluxe
0

Och här är Alice (eh… och de andra två, fast bak-och-fram).

Tiger har jag inte lyckats ta någon bra bild på ännu men det kommer väl ;)

[starlights]
0

#53 Han ska faktiskt bo här fram till och med SM är det tänkt!;)
Men oh som jag fäst mig vid honom redan, så vem vet, kanske han får bo kvar här längre.=P
Det första han ska göra nu iaf är att få Grace parad och sen kommer han hem hit igen lagom till utställningen den 25 april, där han även ska ställas ut.=)

#54 Tanken är att han ska bo hos sin andra matte sen.;P

Creation
0

#58 Han som är så fin. ;) Inte kan du väl släppa taget om den gubben sen?

[starlights]
0

#59 Nä det kommer nog bli svårt.=/ Lille Cotopaxi har jag också fäst mig väldigt vid och det kommer kännas lite elakt att skilja på de två i nästa vecka, då de verkligen trivs så bra ihop.=)
Men Cotopaxi kommer ju få sällskap av en annan hane och Matador säger nog inte nej till att gå med en fin flicka.;P

[starlights]
0

…

FeliciaS
0

#46-#47 Åh så fina! :) Men Matador är inte din hane alltså utan du lånar honom för parning? Eller är han din men ska vidare sedan? *förstår inte*

Mvh Felicia

[starlights]
0

#62 Jag äger honom tillsammans med en vän, samma vän är det som ska ha Cotopaxi.=)

FeliciaS
0

#63 Aha ;)

Mvh Felicia

CamillaS
0

Äntligen får jag skriva här jag med. :P

Nu har han anlänt Starlight¨s Soft As Snow! Skrattande
Satincrested De. Golden.
Han är så ljuvligt söt! Och en riktig charmör är han med sin lilla virvel på rumpen. ^^,

Detta är mitt sista marsvin så nu får jag inte skaffa fler, så nu ska jag åldras med dom grisar jag har. :P

Välkommen hem Snow! Du har varit väldigt efterlängtad!Skrattande 
Han ligger just nu och myser på en handduk i min famn^^,

*Lite bilder tagna på utställningen*

CamillaS
0

:)

CamillaS
0

.

CamillaS
0

Min sötnos äntligen! :D

CamillaS
0

Fler hemma bilder kommer sen när han är mer hemma stadd. ^^,

Abico
0

#65-68 - Åh, sötnos ^^ Han är så fin!

Hanna 

Creation
0

#65-69 Så söt! :D

Om tre år kryper det säkert ändå i fingrarna efter fler marsvin och så blir det några till därefter ska du se Flört hehe

Hur fördelade du dem nu då? En grupp på fyra, eller? :)

CamillaS
0

#70 ja! :D

#71 he he får nog se det dåOskyldig

Ne jag har faktiskt inte satt ihop dom än, jag kom hem så sent och vill inte höra massa marsvins tjatter inatt och börja städa burar så, jag fixar allt det i morgon. inatt får bebisen sova i transportburen. ^^

Creation
0

#72 Söta guldplutten ;) Hoppas att allt går bra imorgon då.

CamillaS
0

#73 ja det hoppas jag med, är riktigt nervös om man får säga så, tänker på allt som kan gå fel. :P

Teddysar
0

Jag köpte mitt första marsvin för inte sålänge sen så jag kan la berätta lite om honom :)

Han heter Milton och kommer från Arken i Borås. Han är antagligen en blandning mellan lång hår och virvel :) eller vad tror ni?

Ziggi
0

#65-#68 Vilken snygging! :) Ser fram emot fler bilder på killen :)

CamillaS
0

#76 Tack! han är så ljuvligt söt och mysig!Skrattande

#75 åh sötnos! han är säkert ett virvel marsvin eftersom han kommer från zoo.
Men man vet ju aldrig, svårt att veta utan stamtavla, men dom flesta zooisar brukar vara blandraser^^
När kommer kompisen då? ;)

Teddysar
0

#77 aa han är en riktig liten charmör :D

ja troligen är han en blandis ! Han har redan en kompis. min systers marsvin :)

CamillaS
0

#78 va bra. ^^

Berlau
0

Jag har varit på Arkens zoo GBG, dom har inte överflödigt med djur och djuren bor i stora "hagar". Marsvinen bor kanske med kaninerna, minns dock inte. Varken marsvinen eller kaninerna bor med jobbiga fåglar(iallafall inte i samma rum) och det är glas mellan butiken och djuren.
Så jag tycker att det är bättre än andra zoo-affärer jag har varit i, djuren är inte alla ungar heller, många är lite äldre :)

Jag tycker att det är ett bra ställe att köpa sina djur på.

Lite OT kanske men värt att åka och kolla, se att vissa djuraffärer sköter djuren bra.

Dock stödjer jag inte den industrien ALLS och har bara omplaceringsmarsvin och i framtiden ev. från uppfödningar :)

deluxe
0

Sist vi var på Arken här i Göteborg så reagerade vi på att dom hade en ensam liten marsvinsunge bland en massa stora kaniner. Jag tycker inte att djuren verkar ha det bättre där än någon annanstans, möjligtvis lite mer plats att röra sig på? Dessutom lämnar dom precis som 99% av alla andra djuraffärer fel information om marsvin när man köper dom. Framför allt så tycker jag att det är fel att stödja den typen av slit-och-släng avel. Om du själv inte stödjer den industrin så tycker jag att det är dumt att uppmana andra att göra det. Men det var ju inte den diskussionen den här tråden var tlll för…

Abico
0

Jag har åtminstone köpt marsvin, hon har varit betalad i ett par dagar nu :P Men det är först imorgon hon kommer hem, det ska bli så kul!

Hanna 

[Dezederia]
0

Då min lille Chucky dog för förra söndagen, så skaffade jag en nya liten flicka till Tammie då hon slutade äta efter hans bortgång :(

Men nu är hon glad igen med sin nya burkamrat :)

Och en bild på dom båda.

Tammie den stora och Piffi den minsta.

[starlights]
0

#82 Längtar efter bilder!;P

Berlau
0

Piffi var lik min tjej :) SÖT!

Abico
0

#84 - Jag med ;)

Hanna 

CamillaS
0

Aww Piffi var väldigt söt! Vad är hon för ras? eller är hon en blandis? :)

#82 Vill också se bilder sen!Skrattande

FeliciaS
0

#83 Vilken liten gullegris ;)

Mvh Felicia

[Dezederia]
0

#85 #86 Tackar :)

#87. Hon ska vara en peruan. Men är inte säker på att hon är renrasig :)

#88 Ja visst e hon :P

CamillaS
0

#89 ok, det var det jag funderade på om hon inte va det. :)

[Dezederia]
0

Haha kunde du se det? jag är inte så bra på raser. men dom jag har visat  henne för säger att dom ser inte vad som är bak och fram äns :S

Hur ser den ut! Brukar jag få för svar när jag visar upp min lilla ängel.

He he

FeliciaS
0

#91 Jag tycker det ser ut som om hon har en stor virvel på bakre sidan? Varifrån kommer hon? :)

Mvh Felicia

[Dezederia]
0

#92 Hon kommer ifrån en uppfödning som heter Emras Marsvins.

:)

FeliciaS
0

#93 Kikade in på hemsidan och där stod det att hon var Pet, alltså inte rasren vad jag förstod det ;)

Mvh Felicia

[Dezederia]
0

Precis… Men lite Peruan skulle där vara i henne :P

Söt som socker är hon i alla fall ;)

FeliciaS
0

#95 Ja, hennes pappa är väl det kanske? :)

Mvh Felicia

Ziggi
0

Vad kul Abico! Jag hade ingen aning om att du skulle få hem en ny gris! :)

Abico
0

#97-  Hon är helt underbar :)

Hanna 

Ziggi
0

#98 vem bor tjejen med? :) Vad heter hon? Äsch du får starta en tråd om henne så jag kan ställa alla mina frågor ^^

Denna kommentar har tagits bort.
FeliciaS
0

#99 Det finns redan en tråd om henne :P

Mvh Felicia

Abico
0

#99 - Hon har som sagts redan en tråd ^^ Det ska man ha när man rest så långt :P

Hanna 

[nadvard]
0

Gud vad fina marsvin alla har! Det är altid trevligt att se massor med bilder då jag själv ska skaffa marsvin inom ganska snar framtid :D

Ziggi
0

Va?! Oj, oj, oj börjar ju bli blind tydligen^^ jag har ju letat som en dåre efter en tråd om henne ^^' *pinsamt*

luneas
0

Idag kom Mirra hit. Hon är född någon gång i februari-mars 2008 och kom hit pga att hennes burkompis (som kom från mig) tyvärr fick vandra vidare för ett tag sedan. Nu ville inte familjen skaffa något nytt marsvin så därför fick Mirra flytta hit. Antingen får hon stanna här eller så omplaceras hon om rätt hem dyker upp.

Mirra är en stor tjej på 1435g… Och väldigt söt också! Hon är lemonagouti/cream med stoora mörka ögon och ett väldigt sött ansikte. Dessutom verkar hon väldigt lugn och trevlig. En riktig mysgris och det märks att hon har blivit hanterad mycket. Tyvärr har hon flera gamla fula ärr på kroppen, och även ett färskare sår med skorpa på. Jag misstänker att det är familjens kanin som är boven och har mailat dem och frågat om de vet något om ärren. Sårskorpan ser ut att vara max 1 vecka gammal så det kan inte vara den gamla burkompisen som har bitit henne eftersom hon dog för mer än en vecka sedan. Stackars liten Mirra!

luneas
0

En till bild på Mirra.

[starlights]
0

#105 Jätte söt!=)

Creation
0

#105-106 Åh, vilken sötnos! :) Inte kommer du väl kunna släppa ifrån dig henne? hehe

FeliciaS
0

#105 #106 Ljuvlig :)

Mvh Felicia

Abico
0

#105 & #106 - Hon är jättefin!

Hanna 

[jejjas]
0

Låt mig precentera All Star´s Amy Winehouse som kommer att flytta hit till oss :-), Hon kommer förhopnings hitt efter Rävlanda utstälningen om jag lykas årdna med transport därifrån till Trollhättan :-). Hon är ca 1,5 år. Hepp funka inte att lägga upp bild :-(

Creation
0

#111 Så spännande! Vilken ras? :) Vad ska du ha henne till? Avel/sällskap/utställning?

Abico
0

#111 - Jag skulle kunna ta med henne till Alingsås, det är ju en bit på väg till Trollhättan iaf.

Hanna 

[jejjas]
0

Det är en Coronet hona hon ska bara vara till sälskap och ev utstälning längre fram.

har redan årdnat med transporten Lotta Nisses uppfödare tar med henne, sitter å funderar på om jag ska åka med henne och sno killens kamera och fotografera :-) här kommer bild

Abico
0

#114 - Så fin hon är :)
Du kan ju ta med någon gris och ställa i drive-in:en också om du skulle få för dig det :P Men kom du och fotografera ^^

Hanna 

[jejjas]
0

#115 visst är hon å på bilden är hon inte gammal ska få nya bilder i helgen på henne, kan ju även ställa Amy :-)

Creation
0

#114 Så kul! :) Coronet är en så fin ras <3 Hon är jättesöt.

Majasofia
0

Mitt marsvin Majas burkompis dog vid nyår och slutade därmed att äta mer eller mindre. Nu har hon fått två små gullegrisar att ta hand om och mår nu mycket bättre!

CamillaS
0

#118 åhh,  jätte söta! :D

FeliciaS
0

#114 Vad kul! :) Eva försökte sälja henne till mig i Rävlanda när hon bara var runt 2 månader gammal, då Sera precis dött och Bindi och Calle var ensamma. Jag var väldigt nära på att ta med henne hem, men som kom pappa och förstörde det i sista stund ;P

Mvh Felicia

[jejjas]
0

#120 aha *L* vilken tur för oss att han gjorde det Flört. Hon är lik Isadora som vi hadde å när Anna fick se att Eva hadde en coronet hona och desutom svart vit så sa hon mejla eva NU å fråga om den, Snäll storasyster som jag är gjorde jag det Glad, har ju både plats och tid för henne Tanken är att jag sja försöka få henne att gå med skade så hon ska slippa byta komps hella tiden iomed att Amy är 1,5 år så kan vi inte använda henne i avel heller å på sitt sätt är det bra Glad, Då jag tänkt inrikta mig på enbarst skinny och lakelands Glad, Så just nu får jag vakert vänta till 7 juni med å ta hem henne Skrattande

FeliciaS
0

#121 Okej ;) Men vad kul! Jag var ju så sugen på ett långhår när min Sera precis gått bort :P

Mvh Felicia

[jejjas]
0
#122  kan jag förtå att du va *L*
Abico
0

#116 - Ja, precis :)

#118 - Vilka sötnosar :)

Hanna 

Filosofia
0

#114 Wow, vilken skönhet! :O

[jejjas]
0

Här kommer en Färsk Bild på Amy foto uppfödaren. Så lik Isadora så man skulle kunna tro att dom va syskon *L*

FeliciaS
0

#126 Fina flickan :)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

#126 aa visst är hon kan knappt bärja mig tills på söndag *L*

Aristarcos
0

#126 vad fin, hm tror jag kidnappar henne när hon kommit hem till dig Tungan ute

[Colina]
0

Min fina Pimpernel är borta (som jag skrivit massor om Gråter) men jag har två nya flickor tillsammans med Scarlet nu: Snorkfröken och Chimera

[Colina]
0

.

marsvin-90
0

Mitt senaste tillskott ^^

Imargos Www

FeliciaS
0

#132 Gullis! Vilket kul namn ;) Hona/hane?

Mvh Felicia

marsvin-90
0

#133 Tack =) Det är en hona Pe golden, white ^^

Tindrar
0

Idag blev det en kompis till Trolla (från djuraffär eftersom jag lyckades bli kär) som heter Luna (hon ska egentligen heta Mån steg på latin, men ingen aning vad steg heter:P). Trolla är riktigt glad nu som får bossa och är väldigt social av sig. Den lilla plutten Luna är ganska rädd av sig och undernärd:/ Så känns som jag har räddat henne, men samtidigt stöttat djuraffären. Ska lägga in bilder om någon dag:)

Hon heter Lunda+steg för att det är 40år sedan människan var på månen och att MJ dansade moonwalk väldigt bra:P

centerpiece
0

idag har jag hämtat hem luneas maple walnut pie och luneas banana split :)   bilder kommer senare när dom är lite mer hemmastadda :)

FeliciaS
0

#135 Vad bra att Trolla fick en kompis! :) Du får ta kort på lillsnuttan så man får se henne ^^

#136 Åh, vad roligt :) De är verkligen fina, sötiskillarna!

Mvh Felicia

centerpiece
0

#137 ja dom är verkligen söta, hihi ska lägga ut nån bild snart :)

petronellaa
0

Mitt marsvin Kaj har ju dött.. som dom flesta vet här, och jag saknar honom enormt mycket och besöker hans grav varje dag!
Han var verkligen allt..<3 men iaf, så tänker jag nog skaffa mer marsvin, jag blev motiverad av att göra det av just Kaj, men det känns som att jag kommer ersätta honom nu och det vill jag inte.. Gråter någon som har känt så ?  när erat marsvin har dötT? :/

Tindrar
0

#139 Jo, Luna kändes lite som en ersättning, lyckades kalla henne Trixie igår två gånger. Men sedan så är ju Luna underbar, och Trixie tror jag skulle tycka att det är bättre att Trolla fick en kompis ändå. Sedan så är det nog det bästa som har hänt Trolla, då hon är "mamma" till Luna.

Som ni ser så är Luna ganska lik Trolla:)

FeliciaS
0

#139 Jag vet hur det känns, kände så när jag skaffade två nya marsvin efter det att ett hade dött och jag bara hade ett kvar. Men man får istället tänka så att de ger plats för att kunna öppna en ny bekantskap med nya underbara små liv! :) Klart du ska skaffa en kompis till din flicka, ganska omgående tycker jag eftersom de kan må riktigt dåligt när deras kompisar har dött… Så för hennes och din skull ;)

Mvh Felicia

petronellaa
0

#141 jo jag ska skaffa ett.
det känns bara så oerhört svårt, känns som att svika kaj på nått sätt,<3 :'''''''''''''''''(

FeliciaS
0

#142 I ett sant hjärta finns ingen begränsad kärlek ;)

Mvh Felicia

marsvin-90
0

Idag kom min lille pojk hem =) Som är efter en hane jag haft innan ^^

marsvin-90
0

En bild ovanifrån (a) *smälter*

Creation
0

#144-145 Så cool!

Sandra-B
0

Nu har den här tråden blivit lång och svårladdad igen (åtminstone för min dator) så jag har startat en tredje tråd som hittas här.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer