Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1435 ggr
Trin
0

Ska det vara så här?

Mina marsvin kan ibland kissa vitt , ja alltså kisset är vitt . Ska det vara så här?

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Moa-16
0

Va?. Hur ser du det?. Ja dom kissar väl vit? Ev lite gult i färgen. Är ju inget farligt. Om marsvinet mår bra?

Trin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De har en toalett i grönt så då ser man ju att de kissar vitt. Aha så det ska alltså vara vitt ? Jag trodde de inte skulle det. Första gången jag har marsvin så lite svårt och veta.

De mår super bra :) Tack för svaret , då vet jag att jag inte behöver oroa mig för det.

Moa-16
0

Ja det är helt normalt. det är ingen fara=) Söta marsvin.

marsvin2008
0

Mina grisar kissar också vitt ibland lite skummigt. =)

Fina grisar har du förresten, speciellt den ljusa.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Trin
0

Tack så mycket :)

FeliciaS
0

Det är helt normalt :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Marsvinlove
0

Trodde också för länge sen att de va nåt fel, men det är normalt…. fina sötnosar du har:)

elin85
0

Tror det beror på att deras kiss är kalkrikt. Någon som varit med om att kisset också kan vara lite rött eller rosa ibland?

Moa-16
0

#8 Yes, tyvärr. Det ska ju absolut inte vara det! Om dom inte fått något speciellt att äta…

Abico
0

#8 - Mycket morötter gör åtminstone att bajset blir orange. Käkar dom rödbetor så kan kisset säkert bli rött men annars låter det inte som ett jättebra tecken…

Hanna 

Arinah
0

Några av mina marsvin kissar orange när de ätit mycket maskrosblad, men inte alla konstigt nog.

elin85
0

#11 Det kanske gäller morötter också då?

Abico
0

#12 - Ja, det borde det göra.

Hanna