Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 762 ggr
razina1
0

I väntans tider =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu blir Ninni större för varje dag och ungarna sparkar för fullt därinne Glad Vet inte hur långt gången hon är då hon var dräktig när vi tog hand om henne. Men det känns som att de borde komma vilken dag som helst nu. Vill ni gissa på antalet ungar? Skrattande

Linnet
0

Hur länge har du känt ungarna sparka, det brukar man kunna göra efter ca 6 veckor. Som hon ser ut nu, alltså om ungarna kommer nu, skulle ajg tippa på två, men det kan ju vara några veckor kvar.

Trin
0

Gud vad kul . Lycka till med allt :)

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

razina1
0

Jag har känt ungarna sparka ordentligt i ca 1,5 vecka. Det är inga små rörelser utan rejäla och man känner ungarna tydligt. Därför tror jag inte det är länge kvar.. men det kanske kan vara så ändå att det är flera och att man ändå känner så tydligt men att det är en bit kvar?

#2, Tack tack Skrattande

marsvin2008
0

Vad spännande och kul för dig. ;-)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Linnet
0

Tog också hand om en dräktig hona och kände tydliga rörelser då jag hämtade henne, trodde hon skulle få ganska snabbt men det tog 2½ vecka innan ungarna föddes. Men det är bara att vänta och se, det brukar ju bli så himla lång väntan på marsvinsungar. Du kan ju känna på bäckenbenen, eller vad det heter, om dom har öppnat sig, man ska väl kunna få in ett eller två fingrar där, då är det nära.

razina1
0

Har känt där bak vid svanskotan, men där är hon inte öppen än. När en av våra andra honor födde kände man att det var öppet på kvällen, sen var ungarna födda på morgonen. Men jag vet att man kan känna nånstans på magen/vid könet eller så, och att det brukar öppna sig tidigare där, men jag vet inte rikigt vart det är man ska kolla..

Jag längtar oerhört efter att få se dessa små varelser, så varje morgon när man kommer upp och hon fortfarande är tjockis blir man lite besviken Flört

Linnet
0

#6 Jo det är liksom på två ställen man kan känna, både baktill och framtill.

razina1
0

Nu kände jag där framtill, under könet. Där var hon ungefär en halv cm öppen. Sedan jämförde jag med en annan hona, som inte är dräktig, och där känns det inget mellanrum alls. Så det kanske är på gång? Eller brukar det öppna sig länge innan?