Vart får man tag på billigt hö??
Är så trött på att behöva köpa dessa fyra påsar hö för 100:- från djuraffären.. det räcker inte ens en vecka här, så det blir ganska dyrt… Spån har vi nu hittat billigt på Granngården, en stor bal för 79:-. Men hö har dom inte tyvärr… Vart köper ni hö?
Min första höbonde hittade jag på blocket :P Så kolla där!
Nu senast då jag köpte hö var det från jejjas (här på mif) ena syster.
Ett tips kan annars vara att höra med uppfödare i närheten av dig, fråga dom vart dom köper hö ifrån.
Hanna
Hos bönder :)
Kolla på annonssidor (ex. Blocket) och hör med bönder i närheten om de kan sälja hö. Även stall kanske kan sälja till dig, eller så kan du fråga varifrån de får sitt hö.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag får mitt hö gratis från min pojkväns syster som har stall.
Du känner säkert någon som rider, eller någon som i sin tur känner någon som rider. Annars kan du gå ner till ett stall nära dig och fråga om du får köpa hö av dem.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Tar ni från stall så se upp så de inte får hösilage som är alldeles för stark för magarna. Hösilage kan ha väldigt hög TS och nästan vara som hö men det är det alltså inte.
Ska du ha tag på foderleverantörer titta på Häst och ridutrustning på Blocket.

På blocket brukar det finnas några stycken som säljer hö, men vi tar eget så vi brukar inte behöva köpa, men det här året har vi behövt göra det eftersom det blev så grovt. Men jag hoppas att det blir bättre nästa år… vi har nysådd vall och innan var det massa örter och så men nu är det bara grovt och hårt så det blir det dyra alternativet ekologiskt från granngården nu :)