Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: minneslund
Läst 1020 ggr
Atensia
0

Idag vandrade Lillan vidare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag dog min älskade Lillan. Det var i Torsdags som hon helt plötlisgt blev hängig och när jag vägde henne hade hon tappat i vikt. Vi bestämde att vi skulle vänta och se ifall hon blev piggare. På Fredagen var hon som "vanligt" och åt glatt av kligröten. Men på kvällen bara låg hon i en av mysrullarna och orkade knappt äta. Veterinären här hemma hade stängt så på måndag skulle vi ha ringt och bett att få komma in med henne. Men Lillan vandrade alltså vidare idag. Och tårarna rinner när jag skriver detta. I November skulle hon ha fyllt fyra år. Om djursjukhuset 9 mil härifrån tar emot marsvin för kremering så ska vi åka dit med henne.

R.I.P Lillan

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Moa-16
0

Vad syndGråter Bara 4 år:( Men "varför" ska ni kremera henne?

Atensia
0

Ifall det går föredrar jag kremering framför att hon ska ligga och bara "försvinna"

Abico
0

Vad tråkigt att höra, hon var väldigt fin.
Vila i frid Lillan

Hanna 

Asa-S
0

Vila i frid Lillan:(

Moa-16
0

#2 Jaha, ok.

shintaida
0

Vila i lugn och ro, lilla vännen! Gråter

Gråter med Dig, Matte!

Jo, det går att få enskild kremering på djursjukhus. Det fick vi, när vår Svante-Vante gick vidare. Nu vilar hans stoft vid en stor sten, under en fin rosenrabatt här hemma.

Och det var inte dyrt heller, ska jag säga.

Moa-16
0

Det kan väl inte vara så vanligt att man gör det. Med så små djur? Sen tänker man ju att det är så dyrt också. Kanske kommer bli vanligare…

shintaida
0

Det är INTE dyrt. Och det är vanligare än man tror att det görs enskild kremering på små djur.

Jag tycker absolut att Atensia ska göra så. Det blir som ett avslut.

Visst gråter man - mycket! Jag gråter än, fast det är 1 år sen vi kremerade Svante-Vante. Men han finns hos oss, i vår trädgård.

Och man får inte den "dumma" tanken på att djuret fryser i jorden, när det är kremerat.

Det blir en fin jordfästning.

Vi kremerade Svante-Vante tillsammans med en fleecefilt med tryckta kungakronor på, som han brukade ligga på.

Han var vår kung!

Så saker får man också kremera MED djuret, om man vill.

FeliciaS
0

Vad tråkigt att höra, beklagar sorgen.

Vila i frid sötnos!

#7 Det är ju helt ens eget val, jag hade definitivt kunnat lägga dem pengarna på en kremering om jag hade kännt det nödvändigt :) Hur stort djuret är spelar väl ingen roll, kärleken kan vara lika stor för det.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tina
0

Sov gott Lillan, måste varit chockerande att det kom så plötsligt. Rynkar på näsan

Kremering är definitivt någonting som jag kommer att överväga den dagen mina älskade går bort.

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

marsvin2008
0

Tråkigt när livet tar ut sin rätt.

Jag har också kremerat mina två marsvin som inte finns längre.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Moa-16
0

Jag menar att man gör en  kremering  För att det är svårt att begrava så stora djur.

IAmPolly
0

R.I.P :(

// Polly

Atensia
0

Tack för all omtanke och fina ord.

#10 Ja det kom väldigt plötsligt, och alldeles för tidigt, hade räknat med många år till tillsammans med Lillan.

#7 Skönt att höra att det inte är dyrt, inte för att pengarna spelar någon roll men mina föräldrar trodde det skulle kosta mkt. Ja jag tror att det kommer kännas mer som ett avslut och så behöver jag som du sa inte tänka på att hon ska behöva frysa nu i vinter.