Kom igen nu då ungar! ;)

att vänta på underverken,det stora ögonblicket,är verkligen plågsamt.. jag vet.. å jag har verkligen dåligt tålamod… men men dom kommer när dom är färdiga..så e det..!!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Lider med dig
Vet precis hur det känns. Undrar om hon har tre eller fyra ungar i magen? Eller kanske två stora ungar..3-4 gissar jag på. Hon ser verkligen ut som om hon skulle kunna föda när som helst.

#3 Jag tror på 3 st :O)

Jag tippar på 3 stora eller 4 små 

Tjockis där;) Tippar på 3 st:)

#7 hon vill nog mest av alla att de ska komma ut :)
#7 Mmm hon ser verkligen överlycklig ut, att behöva ligga på rygg högdräktig….. =/
Spännande med ungar!
#7 Det är nog bäst att låta bli att ha henne liggandes på rygg med den magen, det kan skada ungarna.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Om hon inte lagt sig på rygg frivilligt…inte en lysande ide:( Låt henne vara och bär inte på henne nu när hon är högdräktig. Ett välmenat tips:)

#11 Ett marsvin kan väl inte lägga sig på rygg frivilligt? Det är ju en helt onaturlig ställning för dem.

#12 Ville vara lite finkänslig….klart att de inte gör det!

Oj hej och hå vad diskussioner det blev om hur hon låg :D Hon har alltid älskat att sitta så sen hon kom hit, hon sitter och tittar, blir kliad på magen och under hakan osv :) Men är det inte bra för ungarna så behöver hon ju inte få sitta så!
Min Agnes ligger också på rygg utan problem men hon är ju varken dräktig eller högdräktig
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Skulle inte Ninni vilja sitta så skulle hon kravla sig på mage hur lätt som helst, men hon sitter där så nöjd och äter lite, blir gosad med och får tassarna omhändertagna.
Skulle det vara farligt för ungarna menar ni?
#16 Det är väl inte såå enkelt med en stor mage
Jag skulle ta det säkra före det osäkra och inte låta henne ligga så. Det blir en onaturlig ställning som säkert ställer till en del med hur ungarna ligger i magen.
Nu har jag aldrig varit gravid, men någonting säger mig att det inte är så vettigt att ligga på mage i 8-9e månaden…
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Ja, självklart ska man ta det säkra före det osäkra! Jag hade bara inte en aning om att detta skulle kunna skada ungarna på något sätt, eftersom hon trivs och alltid har trivts i den ställningen. Men för säkerhetsskull kanske man ska avvakta då :)
#17 Nog går det att ligga på mage i 8-9 månaden, barn ligger väl inbäddade därinne men däremot så är det väldigt Obekvämt. Det vet jag sobrukar sova på mage och inte kunde det när jag var gravid.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Hon låter oss verkligen vänta här, lilla marsvinsfröken…
Inga ungar har tittat ut än och jag börjar undra när hon ska klämma ut dom egentligen 

hhuuuaaa…det e SÅ JOBBIGT ATT BEHÖVA VÄNTA!!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

VI VILL SE BILDER! :)

#22, Bilder på magen? Det får bli imorgon, hon har nyss varit uppe och smaskat grönsaker i soffan så hon får vila lite ikväll 

Nu har bebisarna kommit!! Ska ta kort senare och lägger upp en ny tråd då så ni kan få se
Helt ljuvliga
3 st blev det.

WOW! GRATTIS!
Vad kul! Grattis :)
Mvh Felicia
Vad kul, grattis! :)
Hanna

Tack!! Allt gick jättebra för både mamma och bebbar
Hon tvättar och pysslar om dem för fullt, sen blir det vägning och fotodags 
#28 Skönt! Är nyfiken på bilder :)
Mvh Felicia
Puh! Grattis! Började bli lite orolig för er… men de behövdes ju inte XD
Grattis! Så nyfiken på bilder jag med! Och vikt med, stora eller små ungar? :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Bilder finns i tråden "Ninnis ungar"