Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1494 ggr
Lyan
0

OT Vilken häst!!!

Tycker verkligen inte om extremavel egentligen, men drömma kan man ju!

http://www.youtube.com/watch?v=gdcYMO6hmss

Cavia
0

Ska man snacka extremavel, kolla in den här…det är såååå sjukt tycker jag!

http://www.youtube.com/watch?v=X4xy9fLBjh4&feature=PlayList&p=4D376A75B5DD1F0A&index=0&playnext=1

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Hanna-S
0

Kan säga #0 är det inget fel på och den rasen är arabiskt fullblod som ser ut så inte framavlade den är en av världens första häst raser och nästan alla raser härstammar i från den.

Men #1 det är sjukt ända jag kan säga.

Abico
0

#1 - Oj, hjälp! Stackars djur, han ser ju bara konstig ut..

Hanna 

Aristarcos
0

Säger det samma som #3 … har aldrig insett att de satt platå skor på Tennesse Walking horse för att få dem att gå så… hua… men araben var stylad, men vacker, det får honom säkert att se än mer slimmat ut än annars..

emelie92
0

#0 - Verkligen en fin häst! Nästan lika fin som en annan häst jag känner=)
#1 - Jag undrar om det inte skadar rygg & ben när hästen går så..

Lyan
0

#1 Det finns en som heter we´re pushing José och där kan man snacka platådojor och skramlande kedjor runt benen. Stackars hästar Rynkar på näsan. Ofta har de stora svullnader, sår och förhårdnader runt hela kronranden från kedjorna. Undrar om det inte är de hästarna man blistrar sönder också för att kedjorna ska göra ondare och hästen lyfta mer!

FeliciaS
0

Nja, inte riktigt i min smak även om han var fin ;) Jag är mer för de robusta Islänningarna och Shettisarna ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Colina]
0

Araben var vacker, tenness-e hästen ser däremot missbildad ut, blir beklämd när jag ser hästar som rör sig så onaturligt. Riktigt vackra hästar hittar man bland P.R.E. hästarna dock ;)

Pura Raza Española

Aristarcos
0

Friser, jag säger bara Frieser , det är min dröm häst, lugna som filbunkar, svarta & bra rörelser….

Aristarcos
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det här är skälet till att jag älskar dem… WOW med stora bokstäver :)

[Colina]
0

#10. Jo Frierer är läckra de med Tungan ute Funderar på att kanske införskaffa en frieserhingst någon dag men då skall den ha absolut rätt exteriör (ingen svag rygg, inte för grov men ingen "svan" heller) och röra sig något alldeles extra. Den på filmen var inte fel!

Förövrigt blir jag galen på videos som bara visar slowmotion, fusk!

Denna kommentar har tagits bort.
Binajis
0

Och det här är varför jag älskar Arabiska fullblod. Tyvärr inget ljud, men finns det något vackrare?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har aldrig varit något fan av araber innan och har i princip bara hört negativa saker om Magnum Psyche innan, att han är extrem på alla vis, men när jag såg honom på den filmen MUMS

#8 Är nog mer förtjust i Andalusier men din hingst är inte helt fel ;-)

#10 Han var fiiin! Men är det bara jag som tyckte han såg "låst" ut i frambenen, han sträckte liksom inte ut dem i bogarna…

Alla hästar med rejäl resning är snygga! Frieser, Arab, PRE, Welsh Cob m.fl. Sedan är jag väldigt svag för showvarianten av isis, men tycker att med den tunna ryggen måste mycket av bärigheten försvinna?

[Colina]
0

#14, Hum hum Det finns ingen ras som heter Andalusier. Andalusier är vad man felaktigt kallar rasen P.R.E (pura raza espanola). Däremot finns den portugisiske motsvarigheten Lusitano (vilken länge fick korsas med P.R.E.)

[jejjas]
0

Dom hästarna jag gillar mäst är Tinker så snälla och helt underbara Skrattande har aldrig mött snällare hästar än dom :)

[Colina]
0

#16, Härlig:) Mycket man i slowmotion ser läckert ut.

[jejjas]
0

#17 ja det gör ju det :) jag har fallit pladask för tinker rasen =) det började när min systre fick hem sin i förra veckan =)

Lyan
0

#14 Jaha , trodde det var tre olika raser Skäms

#16 Vilka mysgrisar! Den med alla prickarna var jättehäftig! Och hästen i hagen, snacka bus och levnadsglädje Skrattande

Något som också är  snyggt är en vältränad fjording i dressyrform. Såg en som tävlade dressyr ganska högt, vilken syn! Ofta när jag tänker fjording tänker jag en fet skogsmulle

Hanna-S
0

Ja tinkrar är så fiina och friserar jag skulle så gärna vilja ha en sånn men jag som mest är inne på hoppning så är det ju inte precis den bästa hästen.

Aristarcos
0

#20 men det vore väl maffigt med en hoppande friser *fniss*

Hanna-S
0

#21 Haha jaa det skulle det vara ;)

Lyan
0

Har kollat upp Tennesse Walking hästarna i #1 nu, det var dem jag tänkte på som man blistrar men det var MYCKET värre än jag trodde Gråter. Man bränner benen på dem med flera olika saker, tex dieselolja, starkblister, starksenap mm sedan plastar man in benen med gladpack för att öka effekten (brännskadorna) och lindar sedan allt med varma lindor, när det tags av är hästen REJÄLT öm (ni vet hur det känns när man skållar tungan? Fördubbla det!), då lägger man på tunga kedjor som vid varje steg slår hästen på dessa ömma brännskador, allt för att de ska lyfta än mer på benen. Platådojorna är tyngder och förlänger hoven för att ytterligare öka actionen i steget.

Svansarna hålls högt av naturen men på utställning räcker inte det utan då finns det tre alternativ för att ytterligare höja svansen: Man bryter den och låter den växa ihop för att höja svansättningen, man skär av senan som håller ner svansen och sedan det tredje som kan användas antingen själv eller som komplement till de andra två: smörj tigerbalsam eller något annat starkt och brännande i rumpan och under svansroten, då gör det så ont att sänka svansen att de håller upp den ännu lite till.

Vad gör människan mot sina djur egentligen?!GråterGråterGråter

emelie92
0

#23 - Men det är viktigt att veta att alla gör inte så mot sina hästar, utan det finns även "snälla" ägare som inte använder sig utav någon av dessa metoder. Men visst är det tråkigt att det förekommer, och att man inte bryr sig det minsta om sina djur. Liknande metoder finns inom hoppning också, men det klassas självklart som djurplågeri.

Lyan
0

#23 Jo, men för att vinna måste hästarna var extrema!

Barrering ja, det som man gör med TWH går som kemisk barrering

http://www.youtube.com/watch?v=CkyC1Fq6Msg&NR=1

Mariaairam
0

#10 Lugna som filburkar, javisst! Ibland så, men friesern jag rider är det inte alltid ;P  Då och då kan han bli riktigt nervig, medan andra stunder är han hur lugn och cool som helst :) Men du har rätt, de är helt underbara :)

Och angående araben så tycker jag bara att det hela är så överdrivet, visst han är fin men det finns så många hästar som ser bättre ut en den.

Aristarcos
0

#26 De jag har träffat har varit det iallafall, och har hört mycket gott om dem. Min kusin har en låne frieser just nu, hingst men ändå jätte lugn. :)

Mariaairam
0

#27 Nae okej :) Men även fast en viss ras brukar vara lugn så finns det ju alltid undantag! ;)  Och ja, hingstar kan vara otroligt lugna och fina :) Vet det av erfarenhet efter att ridit en under en längre tid..