Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 600 ggr
Rafflan
0

hjäp hur ska jag göra? :(

Kollar ju runt på blocket efter oönskade sommar marsvin så Snuttan ska få en kompis, just nu har hon ju galler mellan henne å hanarna så hon iaf kan se å prata med hon behöver ju en mys kompis.

Hitta idag en fin hane och en unga hona, antog då dem bode ihop att hanen var kastrerad, men icke sa nicke, dom bode ihop å ingen är kastrerad.

Efter jag fick veta att dem bode ihop och båda var okastrerade skrev jag det att hon inte borde ha en okastrerad hane och hona ihop då det kommer i längden att ta stor skada på honan att få kull på kull på kull. Sen sa jag att jag var intresserad av honan men inte kunde ta hanen då han inte var kastrerad. Jag hoppas hon går med på att bara sälja honan till mig, men om inte, finns det någon som kan öppna sitt hem för en stackars hane?

OBS: Vill inte att någon länkar eller skriver till annonsen om ni hittar den om ni inte är intresserade av att köpa dem. För börjar folk gnälla på henne finns en risk att jag inte kan få honan därifrån!

Moa-16
0

Inte mycket du kan göra. Vänta på svar. Någon annan här kanske kan ta hanen då? Varför skulle hon inte kunna tänka sig att sälja marsvinen till olika hem?

Binajis
0

#1 Varför skulle hon…? Jag särar inte på vilka marsvin som helst hur som helst om dom kanske gått tillsammans hela livet eller trivs väldigt bra tillsammans.

Nu menar jag inte att personen som lagt ut annonsen inte bör sära på sina marsvin, men de kan självklart finnas flera anledningar till att man inte vill sälja sina marsvin separat.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

elin85
0

#2 Ja, fast man bör ju inte ha en okastrerad hane tillsammans med en hona på heltid, så jag anser att just denna person BÖR separera marsvinen.

Binajis
0

#3 Ja, det var ju det jag menade..! Som att jag skulle påstå något annat? ^^

Men Moa undrade varför hon inte skulle kunna sälja marsvinen separat och jag menar att det inte är så självklart om man bortser från att denna kombination kommer vara till nackdel för honan.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Linnet
0

Klart att marsvinen måste säras på, har dom gått tillsammans så är honan säkert dräktig.

Rafflan
0

För sent, honan fick ungar inatt, ursäkta men vilken idiot!

På henne låter det som om hon hade dom ihop bara för att kunna få 1 kull. Bara för kullen, nu ska alla marsvin säljas. Gav henne korrekt information ang ungar osv och hoppas hon följer dem nu, får se hur det blir med honan, förhoppningsvis kanske hon kan säljas tillsammans med en hon unge ;)

Linnet
0

Hoppas hon har separerat dom nu då, annars parar dom sig igen direkt.