hur ska jag göra
kan jag behålla syskonparet fast de hackar tänder och tjaffsar lite varje dag flera gånger? de har varsit hus och ska köpa varsin skål åt dom. har tyvärr inte plats för större bur än "standarmåttet".
jag kan inte heller välja vem i så fall jag skulle lämna bort för ett nytt marsvin för jag älskar de båda på olika sätt. de är lite olika varandra
Mina pojkar tjafsar ett par gånger dagligen, hackar tänder och jagas en del. Men så länge det inte är helt utan avbrott och dom inte slåss så tycker jag inte att det är någon fara.
Så jag tycker absolut att du ska behålla dom.
Hanna

Dom är väl året i december och då är snart rangordningen avgjord. Jag tycker att du ska ha tålamod för det kommer säkert bli lugnare nu med åldern. Lite tjafs är det ibland. Här hemma är det honorna som tjafsar mest.

okej. har haft den här tanken ganska länge. ända sedan de blev vana med sina nya hem så har de tjaffsat med varandra. hoppas det blir bättre med två matskålar oxå.
de är ändå ganska duktiga med att hålla sig på varsin sida av buren, men ibland så kommer de på varandras sida haha

Man kan ju öka marsvinsytan i buren genom att ha hyllor så att det blir som två plan (inte så högt upp att de ramlar och slår sig, såklart) eller hängmattor.
Envishet och drömmar