Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 672 ggr
Linnet
0

Melkers dotter Ester är tillbaka

Skaffade ju en liten goldenroanhane förra hösten.
(Marsvin2008 det är Melker jag menar, brorsan till dina killar)

Tyvärr så dog han bara 6 månader gammal, blev dålig i magen och sen gick det fort, han dog efter bara några timmar. Men han hade då parat sig med min ena rexhona och det blev 5 ungar, tyvärr var 3 döda när jag hittade dom. Tänkte i det längsta behålla honan, en goldenroan rex, men det blev så att jag sålde henne ändå.

I dag mailade det en och ville ha sina marsvin omplacerade pga allergi, skrev att dom kom tydligen härifrån. Hon var inte första ägaren på dom. Så nu har dom kommit hit och den ena är ju den lilla goldenroantjejen, hon är så fin, så henne måste jag ju behålla. Även hon heter Ester som en av dom andra omplaceringarna som kom hit.

Abico
0

Vad kul att hon är tillbaka :)
Kommer du att sälja vidare de andra omplaceringarna eller ska du spara allesammans?

Hanna 

Linnet
0

Det är ju vissa som man gärna behåller, men jag tog ju hand om en hel marsvinsfamilj och nästan alla är sålda eller tingade, men mamman hade ju blivit parad igen och fick en till kull när dom varit här nån vecka, så hon ska säljas med en av dom nya bäbisarna och den andra ungen ska säljas med en av dom äldre ungarna. Det är ganska stor efterfrågan på marsvin nu, det ringer flera varje vecka. Men jag har ju kullar på gång.

Caspia
0

Gissar att den ökade efterfrågan har samband med filmen G-force.

Envishet och drömmar

Linnet
0

#3 Ja kanske det, har inte tänkt på att det kan öka populariteten för marsvin, men så kan det nog vara.

marsvin2008
0

#3 Jag befarade att att de skulle bli "rusning" efter marsvin i-o-med filmen tyvärr. Tror även tyvärr att det kommer bli väldigt många marsvin på tex blocket snart då alla ungar och deras päroon inser att marsvin inte är lika dana i verkligheten

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Abico
0

#5 - Vaddå? Mina marsvin kan flyga med jetpack, kan inte dina det? Förvånad

Hanna 

Binajis
0

#6 Haha Skrattande

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

marsvin2008
0

# Näe men mina går på bakbena hela dagarna och pratar på riktigt.Tungan ute

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Linnet
0

Fast jag vet inte om det är så stor skillnad, det är egentligen alltid efterfrågan på marsvin, även om det går lite i vågor, lite mindre på sommaren kanske. Kanske beror på att det inte finns så många uppfödare här i närheten, så då är det djurmagazinet som har.

marsvin2008
0

Har aldrig sett ett fint marsvin (i mitt tycke) hos Djurmagazinet här i Luleå.

Linnet
0

#10 Fast ett par av mina omplaceringar som jag behållt är ju faktiskt därifrån och dom är riktigt fina. Men nog är det ju så att när man är där och kollar, så finns det sällan fina marsvin. Dom fina går väl först och sen blir resten kvar.

marsvin2008
0

Ja och jag gillar ju mest lunkor :-)

Linnet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på Ester.

Apropå rusning efter marsvin så var det en annons på blocket som sattes in förra vecka, där dom skänkte bort 9 marsvin och nu är annonsen borta.