Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1326 ggr
[Colina]
0

Ny marsvinsfröken!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kom Sanna som har Merlins marsvin förbi. Hon hade "hittat" en marsvinstjej som satt alldeles ensam ute på en balkong i kylan. Hon kunde själv inte ha henne kvar så jag fick äran att ta hand om henne. Tanken är att hon skall omplaceras så småningom men hon är så go och det är lite tomt i buren här hemma med bara två marsvin så hon får allt ta och stanna en stund.

Så här har ni PimPim, en ca:5 år gammal, mycket social och snäll liten fröken som just nu bor i egen bur bredvid mina tjejer eftersom vi inte vet om hon någonsin haft en marsvinskompis. Om några dagar skall vi dock försöka sätta ihop dem alla tre.

[Colina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och en till bild på söta pussmunnen

Abico
0

Oj, så vacker hon är!

Hanna 

EvaLuna
0

Instämmer1 Vilken skönhet. Hur f*n kan man göra så…?! Lämna ett litet näpet pigdjur på en balkong? *muttrar* Tur att ni räddade henne.

Moa-16
0

Tur att du kunde ta henna. Jätte söt! Tror nog hon går bra ihop med dina marsvin. Så du behöver kanske inte vänta så jätte länge innan du sätter ihop dom.

Morumotto
0

Hon ser jätterar ut! Det går säkert bra att sätta ihop henne med de andra, bara de har plats att bråka lite… du kanske vill testköra på dina omplaceringstjejer först om du är rädd om din nakenfis?

FeliciaS
0

Åh, vilken sötgris :) Klart man inte kan omplacera en sån fin gammal marsvinsdam ^^

Det går säkert jättebra att sätta ihop dem ska du se, honor är ju relativt okomplicerade om man bara ger dem tid. Låt dem träffas två och två först bara.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

emelie92
0

Åh, söt! Hur vet du åldern?

[Colina]
0

#7 De tidigare ägarna uppgav att hon var 5 år, om det stämmer kan vi med säkerhet inte veta såklart.

Idag kunde jag inte låta bli utan satte ihop PimPim med mina egna flockor. De fick en stund ute i ett nytt rum med en hög gurkbitar och det gick bra. Vildvittra och PimPim fann varann direkt och Vittra fick en ordentlig"borstning" över hela kroppen. Snorkfröken var mer misstänksam (som det anstår en äldre dam) och tuggade för fullt och försökte buffa bort PimPim…som inte förstod någonting. Hon fortsatte bara glatt nosa på Snorkfröken och slicka (?) henne i öronen.

Till slut gav Snorkfröken upp och gick iväg för att äta gurka istället. Nu har jag satt ned alola tjejer i stora bokhylleburen och Pim Pim går runt och utforskar medan Vittra glatt springer omkring och småpratar och Snorkfröken hotar båda två lite smått. Något jag upptäckt är dock att PimPim är knäpptyst. Hon har inte sagt någonting sedan hon komm hit. Undrar om hon bara är tyst av sig eller om hon glömt bort hur man pratar marsvinsspråket?

PimPim är verkligen ett marsvin man snabbt blir förälskad i. Hon är så framåt, vänlig och social. OM hon fortsätter vara snäll emot mina andra (man vet ju aldrig) så lutar det åt att hon kanske får stanna. Jo jag skulle ju ha en helvit korthårig hona, och helst unge…Nu blir det kanske en halvlånghårig, brunvit 5årig tjej med punkarfrilla. Men det återstår att se.

Abico
0

#8 - Vad skönt att höra att det gått så bra :)
Det kan mycket väl vara så att hon inte vet hur man komunicerar med andra marsvin, har man ingen att prata med så slutar man ju så småningom att prata. Vad jag hört från andra håll när ensamma marsvin sätts ihop med andra är att de ganska snart börjar härma de andra och kommer igång och pratar, så förhoppningsvis gäller det även PimPim :)

Klart att du ska spara PimPim, hon är ju gammal (och jättefin!) och kommer säkert inte ställa till med några problem. Men det ena utesluter inte det andra och gott om plats har du ju så självklart ska du ha en self white också, jag är inte det minsta partisk när jag säger att dom är underbara som med ;)

Hanna 

PeggyTroll
0

# 8 Du kan ju ändå skaffa en helvit hona :)

[Colina]
0

#9, ja din "nya" som du gjorde en tråd om såg ut som rena drömmen, helt underbar!

#10, nja…Vi har sagt att vi skall ha max 4 marsvin och jag har ju alltid velat ha en svart skinnyhona. Två pälsade och två skinnysar skall det vara…men ingen anledning att bestämma mig nu på en gång…vi får se hur det blir…för hon är ju vansinnigt go lilla PimPim. Kyss

Abico
0

#11 - Hon är underbar också! Bebbar till sommaren Oskyldig

Hanna 

[Colina]
0

Tyckte det var dags att uppdatera lite. Vi har bestämt oss för att PimPim får stanna Glad

Men jag kan inte släppa önskan om en svart skinnyhona och en vit korthårig…så det blir till att bygga ut buren med en extra bokhylla om uppdatera till 5 marsvin…men sen får det räcka! (de skulle ju bara vara två från början…hm)

#12, du väldigt gärna höra av dig när det blir ungar. Är intresserad om jag inte råkat ramla över ngt innan dess.

Morumotto
0

#8 Det låter ju som en fantatstisk sammansättning. Mina nya har varit livrädda och sprungit och gömt sig :-)

Det är trevligt med en lite större flock, det är trevligare att titt apå. Dessutom är det trevligt med en "naturlig" ålderspyramid..

Crania
0

Hi, hi… Det där känner jag igen! Jag skulle också "bara" ha två… nu är dom åtta och bara hanar så jag har inte tillverkat några själv.
Jag tror att det är vad man kan kalla marsvins influensan, den finns det tyvärr inget vaccin emot (som tur är för då hade jag nog tvångs vaccinerats av kompisarna).
Klart du ska ha en svart nakenfis - såå underbara!

Marsvinlove
0

#13 Skulle nog också bli tvångsvaccinerad av mina föräldrar snartX) Så många marsvin som jag egentligen vill ha, men har för närvarande bara två;) (Planerar att skaffa fler) *ÖNSKAR, FÅR SE OM JAG FÅR*hehe… Det är nog ända nackdelen med marsvin, man blir ju nästan beroende av de små sötnosarna!!