köpa en ny lite kompis
Ska köpa en ny liten kompis till mina pojkar.
Nu undrar jag om någon har en bild på en Peruan
Vad kul! Vad fick dig att ta det beslutet? 
Här kommer en bild på min peruanhane. Jag hade honom bara till kel så jag klippte honom. Kanske inte så vackert, men det behövdes.
Tyvärr funkar inte röda-ögon-borttagningen så bra på den där bilden. Dessutom skulle det vara tveksamt om han hade sett ut att ha några ögon då :-)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Usch, för söt!
Vilken blick, och de gråa agoutivarianterna är alltid lika vackra.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Har just sålt min peruanhane men de är fina det är de!
Ska du dela upp pojkarna på två par då? :)
Hanna
Jag undrar som Hanna/Abico.
Du har väl 3 hanar ihop för närvarande? Personligen skulle jag inte våga riskera tillsätta i en fjärde i flocken när de ändå fungerar tre ihop. Då skulle jag nog hellre dela upp dem i par.
Fast nog är det ändå synd att sära på de tre hanarna när de ändå går att ha ihop, då det är väldigt ovanligt att det fungerar.
Men du gör som du vill. :-) Lycka till!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Mina killar fungerar bra i hop lite smågnabb bara . Det är mest sixten som är lite tjaskig mellanåt.
Uppfödaren sa att det är bättre att ha jämna par så kanske det inte blir lika mycket att en tar över.
Nu blir jag ju osäker när ni undrar :-)
Jag tror att det kan bli svårt att få ihop fyra hanar. Speciellt när de tidigare är jämngamla, det blir nog lätt så att dom slåss om den nya. Så jag tror att det är lättast och mest hållbart att sätta dom i par om två :)
Hanna