Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 2340 ggr
[WeepingWillow]
0

Namnförslag på tjejen

Så har jag då bestämt mig för en grå långhårig liten tjej me röda ögon, men vad ska nu denna flicka heta? Ni får hemskt gärna hjälpa mig! :)

Några förslag jag redan fått är:

Luna & Lima

FeliciaS
0

Vad skoj :) Har du någon bild på henne? Vad gillar du för typ av namn?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[WeepingWillow]
0

Nej, har ingen bild än, har inte tagit hem henne än, tänkte ta hem henne på fredag så att jag kan sammanföra henne me mina 2 andra grisar under helgen medan jag är hemma o inte jobbar :) På lördag ska jag fota litegrann.

Mina andra tjejer heter Lily och Michelle som är 2 vanliga tjejnamn så nu tänkte jag att nya tjejen skulle få heta nått mer annorlunda men sött, inte ett typiskt människonamn. Tycker inte om namn som plutten, tofflan el nått sånt utan det får va nått originellt. Men jag tackar o tar emot alla slags förslag :)

FeliciaS
0

Kom genast att tänka på att alfabetets ordning är …l, m, n osv. Kanske något på bokstaven N? :) Lima passar inte ihop med Lily, tycker jag, de börjar på samma två bokstäver. Neptune/-a? Nicole? Nikita/Niquita?

Själv tycker jag Lily, Michelle och Niquita klingar fint tillsammans :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[WeepingWillow]
0

Tack för förslagen, jag ska definitivt ha me dessa namn när jag funderar :) Får ta o titta på henne noga sen när hon är hos mig me, ibland ser man ju på dom va dom är för ena :)

Michelle kallas ofta för Michie så om hon skulle heta Niquita så kunde hon kallas Nicki så blir det Lily, Michie o Nicki hehe.

Binajis
0

Jag tycker FeliciaSs namnförslag Niquita var väldigt bra, och Nikki är ett gulligt smeknamn! Annars tycker jag Nembla, Nolina, Nasha, Nursa och Nimbi är gulliga/ovanliga namn. Nimbi speciellt tycker jag är jättefint :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[WeepingWillow]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är hon, lilla tjejen :)

Jag funderar lite på att döpa henne till December faktiskt för hon ser så grå o vintrig ut me päls åt alla håll som pälsen på en vinterluva :P Men jag ska fortsätta fundera ett tag till, o tänka på era namn också :)

Knutte-love
0

Kanske något av mina passar? Lilly, Serena elr kanske Kimmy?Glad

Kramar Amanda

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

[WeepingWillow]
0

Kimmy är sött :) Lily har jag redan en tjej som heter så det blir lite dumt :P Tack för förslagen :)

Jag kommer ha era namnförslag i huvudet även sen när jag fått mina bebisar nästa år nångång o dom också ska ha namn :)

Knutte-love
0

#8 Oj förlåt.:P Det var därför jag kände igen namnet Lily det då. :P

Kramiz Amanda och Danny!

[WeepingWillow]
0

#9 Haha ja, men jag kan ju döpa alla till Lily så blir det enkelt o bra :P Kanske alla kommer när jag ropar haha.

Knutte-love
0

#10 Haha ja gör det. :P Då är det bara ett namn man behöver komma i håg. :P  Då blir det ju enkelt. :P

Kramar Amanda

Kramiz Amanda och Danny!