Mina första marsvin!
Jag har planerat inför mitt marsvinsköp ett tag nu så i söndags hittade jag en annons på två små tjejer.
De fanns i närheten där jag bor, så jag mejlade. Men jag fick inget svar så jag ringde :) Men ingen svarade. Jag försökte mig på att ringa en gång till igår.
Vi bestämde att jag skulle komma och kolla på dem imorgon (idag alltså). Och nu står tjejerna i mitt rum!
De heter Daisy och Leja (får se om jag döper om dem, måste lära känna dem)
Grattis
Du får visa bilder.

Hej Natalie! Det är jag Lovis :P
Jag ska ta kort på dem imorgon :) De är lite nervösa nu :)

Grattis! Kommer så väl ihåg mitt första marsvin
1983 var det och jag var 14 år…Jag var överlycklig! 

Haha :) Jag är 17 men det är lika kul! De är sååå fina mina tjejer!
Behöver kanske lite färghjälp sen :P

#4 Ja, men ålder spelar ingen roll när man längtat såå länge
Kan tala om att jag 26 år senare fortfarande inte kan tänka mig att INTE ha marsvin.
#2, jag förstod nästan det
Förövrigt tror jag att jag är mer entusiastisk över marsvinen jag har idag som vuxen än de jag hade som barn. Underbara små varelser!
Jag såg annonsen på blocket, två väldigt fina tjejer har du :)
Nu vet jag inte vem som är vem men båda är ju nonself i alla fall. Sedan ser det ut att vara en black/golden/white (det som är mest skrivs först osv) och den andra ser ut att vara white/silveragouti(alternativt cinnamonagouti). Jättesöta!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

# 5 Ja, jag har ju bara haft marsvin i 4 timmar så jag vet inte än, men hästar kan jag inte leva utan :P
# 6 Det betyder inte lika mycket när man är barn, jag måste erkänna att de här tjejerna tillhörde en 7 årig liten tjej :( Stackarn!
# 7 Tack så mycket! Jag ska förhoppningsvis ta bilder imorgon :)

Nu ska vi sova! Mamma och jag har myst med tjejerna. Daisy (black/golden/white) var jättego och nyfiken. Men Leja (white/silveragouti) var nog ganska nervös! Blir nog bättre sen! Bilder imorgon! God natt!
Vad roligt :) Ser fram emot bilder.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Grattis.
Jag vet precis hur det känns att nyss ha fått marsvin. jusst nu har jag 3 stycken.
För en dog i går.
Men men.
Fick mina första marsvin i mars elr april.
På bilden är det mina första.
Och det var när jag fick hem dom. 

# 11 Vilka finisar :) Mina har precis börjat att bli nyfikna :)
#12 Tackar.:) Mina har tagit tid p sej. så om har också börjat bli nyfikna nu.:)
Kramar Amanda

# 13 Jag läste om din Tiffany, så synd… Hon har i alla fall inte ont nu.
#14 Det är tur att hon inte har ont iallafall. Det är det som är huvudsaken. :)

# 15 Ja precis! Just nu käkar hon säkert på sin favorit mat utan att bli tjock :)
# 16 Ja. vi får hoppas på det.;)