Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 977 ggr
PeggyTroll
0

Mina första marsvin!

Jag har planerat inför mitt marsvinsköp ett tag nu så i söndags hittade jag en annons på två små tjejer.
De fanns i närheten där jag bor, så jag mejlade. Men jag fick inget svar så jag ringde :) Men ingen svarade. Jag försökte mig på att ringa en gång till igår.
Vi bestämde att jag skulle komma och kolla på dem imorgon (idag alltså). Och nu står tjejerna i mitt rum!

De heter Daisy och Leja (får se om jag döper om dem, måste lära känna dem)

[Colina]
0

Grattis Glad Du får visa bilder.

PeggyTroll
0

Hej Natalie! Det är jag Lovis :P

Jag ska ta kort på dem imorgon :) De är lite nervösa nu :)

Asa-S
0

Grattis! Kommer så väl ihåg mitt första marsvinGlad 1983 var det och jag var 14 år…Jag var överlycklig! Skrattande

PeggyTroll
0

Haha :) Jag är 17 men det är lika kul! De är sååå fina mina tjejer!

Behöver kanske lite färghjälp sen :P

Asa-S
0

#4 Ja, men ålder spelar ingen roll när man längtat såå längeSkrattande Kan tala om att jag 26 år senare fortfarande inte kan tänka mig att INTE ha marsvin.

[Colina]
0

#2, jag förstod nästan det Flört Förövrigt tror jag att jag är mer entusiastisk över marsvinen jag har idag som vuxen än de jag hade som barn. Underbara små varelser!

Binajis
0

Jag såg annonsen på blocket, två väldigt fina tjejer har du :)

Nu vet jag inte vem som är vem men båda är ju nonself i alla fall. Sedan ser det ut att vara en black/golden/white (det som är mest skrivs först osv) och den andra ser ut att vara white/silveragouti(alternativt cinnamonagouti). Jättesöta!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

PeggyTroll
0

# 5 Ja, jag har ju bara haft marsvin i 4 timmar så jag vet inte än, men hästar kan jag inte leva utan :P

# 6 Det betyder inte lika mycket när man är barn, jag måste erkänna att de här tjejerna tillhörde en 7 årig liten tjej :( Stackarn!

# 7 Tack så mycket! Jag ska förhoppningsvis ta bilder imorgon :)

PeggyTroll
0

Nu ska vi sova! Mamma och jag har myst med tjejerna. Daisy (black/golden/white) var jättego och nyfiken. Men Leja (white/silveragouti) var nog ganska nervös! Blir nog bättre sen! Bilder imorgon! God natt!

FeliciaS
0

Vad roligt :) Ser fram emot bilder.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Knutte-love
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis. Glad 

Jag vet precis hur det känns att nyss ha fått marsvin. jusst nu har jag 3 stycken.Glad För en dog i går. GråterMen men.

Fick mina första marsvin i mars elr april. Glad 

På bilden är det mina första. Skrattande Och det var när jag fick hem dom. Glad

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

PeggyTroll
0

# 11 Vilka finisar :) Mina har precis börjat att bli nyfikna :)

Knutte-love
0

#12 Tackar.:) Mina har tagit tid p sej. så om har också börjat bli nyfikna nu.:)

Kramar Amanda

Kramiz Amanda och Danny!

PeggyTroll
0

# 13 Jag läste om din Tiffany, så synd… Hon har i alla fall inte ont nu.

Knutte-love
0

#14 Det är tur att hon inte har ont iallafall. Det är det som är huvudsaken. :)

Kramiz Amanda och Danny!

PeggyTroll
0

# 15 Ja precis! Just nu käkar hon säkert på sin favorit mat utan att bli tjock :)

Knutte-love
0

# 16 Ja. vi får hoppas på det.;)

Kramiz Amanda och Danny!