Era tankar och planer inför 2009?
Nytt år stundar och oftast har man ju lite planer och drömmar inför nya året.
Vad har ni för tankar gällande era marsvin för år 2009?
Skall ni ställa ut?
Kanske införskaffa någon ny ras?
Eller bygga ny bur?
Ja det är så mycket man kan ha på gång. Dela gärna med er till oss andra nyfikna av era planer, sen kan vi återvända till denna tråd i slutet av 2009 och summera hur det hela blev.
Själv skall jag bli medlem i SMF, äntligen.
Och skall ställa ut på marsvinsutställning för första gången i mitt liv. Tyvär kan jag inte ställa ut på januariutställningen i Landskrona då jag den helgen har hand om stallet.
Men jag vill tro att det åter blir en utställning i mars månad.
Sen skall jag börja rita lite marsvinshus som jag kan få byggt hos en bekant.
Och framförallt jag skall lära mig lägga in foton på datan.
Det är mina planer inför 2009.
Marsvin 4-ever
.
Våra planer är
Att ta en kull ungar på våran laklands hona med lämplig skinny hane Ska behålla en hane där som sälskap till billyh. Ställa ut i januari. och under året ska jag även bygga mig en bokhylle bur då jag har litte dåligt med plats på rumet. Eller om jag gör om min ena byrå till det. planerna är många å stora.
På utställningsfronten hoppas jag kunna åka på alla sydvästs utställningar och några inom västra och östra. Även SM planerar jag att komma iväg på!
Resultatmässigt har jag precis haft ett av mina bästa år, och visst skulle det vara jätte kul om det går lika bra 2009 eller bättre, även om jag inte tror det blir så.
Sen tycker jag att chokladbaserade goldens är så vackert, så en fin sådan i self eller eng. crested som jag kan behålla för vidare avel och utställning hade jag gärna fått i någon av mina kullar.;P
Planerar inte att köpa in några nya marsvin, utan endast behålla ungar från kullarna jag har planerade.
Till sommaren skulle jag vilja bygga en stor utebur till marsvinen, där det även finns skydd på ovansidan, så man inte behöver ha stenkoll på dem hela tiden.
I februari kommer det förhoppningsvis marsvinsbebisar här hemma, det är väl det som är mest planerat just nu.
Jag ska också spinna vidare på mina dark eyed white planer och förhoppningsvis ska jag väl kunna få tag i ett eller två avelspar.
På utställningsfronten kör jag nog på som i år och tar mig till i stort sett alla västras och kanske även ner till sydvästras, SM blir det nästan garanterat. Ska satsa stenhårt på att alla grisarna ska få sig fler silverkort (Vincent har två och de flesta andra har ett) och även cert på somliga *host* Tilda.
Till sommaren ska jag ge mig på att bygga en rejäl utebur med skydd så att jag kan låta marsvinen gå ute dygnet runt i omgångar.
Sedan ska det förhoppningsvis sättas upp en till bur, bokhyllebur, på rummet men jag har inte riktigt övertygat pappa där ännu ;)
Hanna
Förmodligen lär jag ställa ut på alla norrorts utställningar och även på SM. :) I vår ska jag troligtvis även börja ställa mina två grabbar i klippt långhår. Om det går efter förhoppningarna blir det väl en bokhyllebur i samma veva.
Har jag tur kommer det inskaffas fler marsvin innan slutet av nästa år, men jag måste kolla av med mamma först. Jag har åtminstone siktet inställt på ett långhår att ställa i rasklass och(om det går) ett korthår med… jag får se.
Än så länge är inte många saker försäkrade att de ska ske, mest har jag bara saker som ligger i funderingsstadiet. Men jag tror att det kan bli något av dem. ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Jag planerar att åka på så många utställningar som jag har möjlighet till, jag hoppas såklart på att det blir en del :) Jag ska ta min första kull på min alpacahona och börja därifrån. Jag hoppas 2009 ger mig bra förutsättningar för att påbörja min långhårsavel (som kommer vara i relativt liten skala). Jag kommer starta med alpaca, men har även förhoppningar om texel så småningom. En bit in på nya året planerar jag att bygga ett större burskåp :) Jag har också en hemsida om mina marsvin som ett litet projekt.
Om jag får tillfälle att köpa någon passande texel så kommer det definitivt fyllas på här hemma. Kanske blir det någon mer alpacahona också :) Det visar sig under året, om det dyker upp något lämpligt.
jag har 2 alpaca/peruan kullar planerade till februari. Och kommer även få hit en alpaca hona på parning i januari som ska sitta med skånepåg och få ungarna här. sen när Albertina (grey crested) honan har vilat upp sig så ska hon och kenji (samma ras) sättas i hop. och jag hoppas även på nån blandis kull efter Oban, men inte säkert att de blir med mina honor. Men ska ha en hona efter honom i sånna fall om de blir av. Och på utställnings fronten är de så mkt som funkar.
Jag ska köpa in en bur till och kommer dessutom att börja skola på annan ort vilket betyder att ja kommer åka rätt mkt med djuren. för man får inte bo där på helgerna. och de kan resultera att några måste säljas om inte min syster tar dem. sen e de väl till att jobba på helgerna så jag kan köpa in lite mer saker o så.

För mig och mina marsvin blir det varken avel eller utställningar, och om inget oförutsett händer blir vi inte fler (och förhoppningsvis inte färre heller!).
Mina förhoppningar, önskningar och planer handlar istället om att min omplaceringshona Allan tar sig samman och börjar samsas med resterande två så att de kan leva lyckligt tillsammans hela gänget.
Envishet och drömmar
Min dröm är att få Biggan så tam att hon somnar i famnen :D
JAG SKA LYCKAS! Eller vill iaf.. :S
Har ingen tanke på avel elr utställning men hoppas på kompis till Biggan, vi har 2 st som kan bli ngt ^^
Vill köpa större bur men.. mamma tkr det räcker med den vi har nu så .. hm, så den planen läggs undan :/
Mina planer:
En nu lunkaraya hona, ombyggnation av båda burara (hur återkommer jag med när jag tänkt klart), vara så frisk som möjligt (svårt just nu att se positivt eftersom jag åkt på en halsböld) å massa massa mera saker så klart.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Jag ska försöka att komma ut på fler utställningar inom västra, smat SM.
Om mitt nya rum blir klart så ska jag göra om en garderob (ett litet rum som är anknytet till rummet) till djurrum. Och då flytta in marsvin & kaniner där och fixa & dona.
Till sommaren ska jag bygga en bra utebur så att dom kan gå ute dygnet runt.
Det är alla mina planer som jag kommer på just nu, men det dyker väl upp fler!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Härligt att läsa om era planer inför 2009.
Var går SM och när är det?
Det skulle vara roligt att kunna spara denna tråd så att vi kan ta fram den igen till December nästa år, för att se hur det blev. 
Hör ni medarbetarna: Ligger tråden kvar hela året under inläggen eller kan den sparas på något annat vis?
Marsvin 4-ever
.

# 11. Jag är inte Medarbetare här men kan svara ändå (eftersom ingen Medarbetare är inloggad) för principen är densamma på alla ifokus-sajter. Tråden försvinner inte av sig själv utan ligger kvar och kan när som helst hittas genom att någon använder sökfunktionen (knappen till höger om Skriv inlägg) och letar efter den.
Man kan också "nåla" en del inlägg som anses vara särskilt viktiga, då ligger de kvar högst upp på listan över senaste inlägg trots att det kanske var längre sedan någon skrev i tråden, på samma sätt som te x tråden "Beställa ID-knappar". Det är enbart Sajtvärd och Medarbetare som kan nåla fast inlägg. Trådarna tas inte bort av sig själv utan det måste vara en aktiv handling av Medarbetare eller Sajtvärd, men det görs bara i så extrema fall så det är inget du behöver fundera över. Tror dessutom att de på just den här sajten föredrar att låsa istället för att ta bort, vilket enbart sker på trådskaparens begäran (och kan låsas upp när densamma begär).
Envishet och drömmar
#11 - SM hålls utav västra i år men exakt vart den är vet jag inte, det kommer nog upp tids nog. 4-5 juli går det, klart att du ska komma - SM är superkul :D
Tråden finns kvar, skapa ett bokmärke eller liknande på datorn om du är rädd för att tappa bort den :)
Hanna

Kan tillägga till planerna att jag vill fixa en hemsida, hur däemot blir ett problem 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#15 tackar, ska kika in ! 
Jenny
Om marsvinen:
* Ta min första marsvins kull
* Ställa ut alla marsvin, första gången
* Skaffa kompis till honan (ev behålla en unge som sällskap)
* Skaffa större bur till honan/honorna (har extra bur då hon ska få kullen)
Övriga djur: * Ta 2-3 chinchilla kullar (kanske fler, allt beror på antalet ungar och hur mycket plats och tid jag har för ungarna)
* Ställa ut chinchillorna på så många utställningar som möjligt
* Ev ta min första kanin kull
* Försöka ställa ut kaninerna
Mina planer är att i Januari flytta till egen lägenhet med några kompisar och då ska även marsvinen med och fiskarna :)
Sen försöka hitta en hona till Konrad så jag ska avla på dom. Och behålla alla honor ur kullen.
Ställa ut alla marsvinen i Kallhäll i Mars.
Sedan när jag avlat klart på den honan kastrera Konrad så han får gå med alla honor.

jag ska nog bli medlem i SMF, och införskaffa en liten bebbe till min tre åring här hemma.
sedan ska jag nog bygga en utebur i sommar som de kan gå i.
och vänja den nye så att han blir lika mysig och tam som Mulle <33
inte så mycket, men lagom är bäst, då kanske jag kan komma mig för att göra allt xD

#19 Alla planer stora som små är lika intressanta att läsa om. 
Då blir vi två nya medlemmar i SMF.
Hoppas du hittar en liten bebbe som känns rätt för både dig och Mulle.
Marsvin 4-ever
.

Mina planer är :
Att lära han trix
Ställa ut för första gången :D
JA ungefär det XD

Anette, du kanske hinner lära dig att lägga in bilder på datorn redan i år? 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

#22 Ha Ha. Stackars dig du vet inte vad du gett dig in på. 
Vaddå? Vaffödå? Hoppsan skulle jag trycka där! fniss.
Marsvin 4-ever
.
Hm, jag kan nog också tilläga att jag ska tjata på mamma om medlemskap i SMF, vill ha MM :p
mina planer om bokhylle bur blir nog klar redan i morgon. kom på att jag har en bokhylla som bara står i skrubben
. så imor skajag ner til järnhanden här nere å se vad dom har för backr jag kan köpa. hur stora ska dom vara? det är sådana härkopleterings backar som ska rymma två grisar i varge

Idag har jag betalat in medlemsavgiften till SMF. 
Nu skall jag börja planera inför Landskronautställningen i Mars.
Marsvin 4-ever
.

Kan lägga till inlägg #10 :
Få Whoffla tam, har tagit över min alila syrras marsvin som inte är så värst tam.
Ställa Whofflan i Pet längre fram på året
Förhoppningsvis få hem en hona till från Hayah
Sen i höst är jag sugen på att ge mig in på avel, men då behövs mer marsvin. Så får se om tid, pengar & kunskap går i hop i år :)
Jenny
#6 Mitt inlägg stämmer inte så bra längre.
Läget ser ut så nu att 2 långårs kullar ska födas vilken dag som hällst nu. Oban går med Åsas fin virveltroll (hoppas på en fin flicka där) Pappa har gått med på att bygg burskår har ritning och allt sånt material ska köpas om 2-3 veckor :P I sommar blir de antagligen min första grey kull men dock ska inte Kenji vara pappa utan en annan så ja kan spara en hona i kulle som ja ska ha till Kenji sen :)
Uställnings planer än så länge är den 14 mars i Landskrona sen har ja inte direkt planerat mer.

#29 Hur funkar det med skolan och helgjobb?
Vad häftigt med grey kullen. Nyfiken? JA.
Marsvin 4-ever
.
#30 kommer inte gå på den skolan jag ville först pga att dom ska starta en skola här ute där jag bor som undervisningen kommer vara på djurparken som jag bor 6 km ifrån och dessutom går i samma klass som sonen till ägarna ^^ Jobbet på helgen funkar bra, tar ofta med mig min kanin och kommer ta med min hund dit sen också, då jag jobbar på en 4H gård :) de är ganska lungt på helgerna så kan sitta och plugga på kontoret mellan 14.00 och 16.00 då det egentligen är stängt men jag håller öppet när jag är där för de är inte lönt att åka hem där i mellan, de är så för att djuren behöver kvällsmat också ju och hästarna och fåren måste in från hagarna.
det kommer bli min första grey kull kommer antagligen låna en hane av min moster till Albertina :)
Putt :)
So far so good med mina planer :P Även om Tildas kull blev förskjuten något.
Hanna
Mina planer är att försöka komma igång lite mer med min avel nu detta året - förra året handlade mer om att bestämma sig för ras och hitta avelsdjur. Jag har redan fått en kull i år och ska om några veckor sätta ihop 2 honor med varsin hane så dom lär få ungefär samtidigt sen till sommaren.
Jag hoppas att kunna ställa minst 1 uppfödargrupp innan årets slut så jag kommer ett steg nämre godkänd uppfödare.
Till sommaren-hösten ska jag på något vis bygga upp bra burar som gör det lättare vid städning och hantering kombinerat med många djur på liten golvyta så att säga då jag bor i en etta. I sommar hoppas jag även ha lyckats bygga ihop en bra säker utebur så iaf mina pälsade djur kan få bo ute dygnet runt så länge graderna tillåter det. Marsvinen som gjorde det 2008 mådde jättebra av det - märktes väldigt på deras hälsa!
Tanken är att jag ska komma iväg på iaf alla östras utställningar (förutom linköping som jag tyvärr fick hoppa över) och kanske nån mer nånstans.
Nån mer ras lär jag inte införskaffa men kanske man väljer att köpa in ett par avelsdjur till. Har en lakelandhona som flyttar hem till mig 4 april och som jag hoppas kanske kan ge min avel lite nytta. :)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Jag har ju haft otur med att missa två utställningstillfällen.
Men kan numera ståta med medlemsnummer 6951 i SMF.
Jag har även efter mycket "stånk och stön" lärt mig lägga in foton på datan. Se min tråd: Ber att stolt få presentera.
Har även ritningar på gång över småhus till burarna.
#34 Det var inget dåligt fynd.
Marsvin 4-ever
.
Hur långt har alla kommit med sina planer nu då, när snart halva året passerat? :)
Jag har hunnit ställa ut ett av marsvinen i klippt långhår som jag ville och har siktet inställt på att i sommar fixa bättre bur åt dem.
Ev. blir det 2-3 marsvin till i år, men det ligger fortfarande i funderingsstadiet, haha. Värst vad jag funderar långsamt ;)

#37 Kan se framför mig ;D Louise står och slår sig på huvudet och säger: tänk, tänk, tänk… Precis som Nalle Puh ;P
Det jag har i planeringen är:
Att bygga en stor och fin bur. Och att ställa ut något av mina marsvin i petklass.
Sedan ska jag förstås göra mycket annat med dem t.e.x. bygga en inhängnad ute:)
jag har kommit en bra bitt fått tag i e skinny hane :-) tagit en mycket lyckad kull på Lollo
och det nya mycket bättre burskåpet står hos killen å väntar på att grisarna ska flytta in
:-)

Jag har nått ganska många av mina mål. Stort burskåp är byggt och hemsidan är fixad! Jag har åkt på de utställningar som jag har haft möjlighet till, vilket har blivit ett antal. Långhårsaveln är inledd, med enda skillnaden att jag har valt att lägga fokus på texel till att börja med. En texelhona har flyttat hit från England och en texelhane är på g :) Det har inte hunnit bli några bebisar än, men jag har två honor gående tillsammans med hane :)

Mina planer inför 2009 är att hälsa på Anette och company (marsvinen). Samt lära henne hur man lägger in bilder på datorn om hon inte har lärt sig det redan ;)
#38 Haha, du har avslöjat mig ;D

Efter 4 1/2 månad av 2009 har jag…
…tyvärr mist ett marsvin som fick somna in pga enorma problem med äggstockscystor.
…besökt en utställning (som publik).
…byggt en bokhyllebur med måtten 180 x 80 cm.
…skaffat en till omplaceringhona, lilla Sancho Panza. Hon är jättesöt men ett projekt.
…kunnat konstatera att för monster-Allan har allt gått över förväntan, hon är numera en fullvärdig flockmedlem som fungerar mycket bättre än någon kunnat hoppas på.
Envishet och drömmar

Ja gällande mina utställningsplaner så verkar det ju ständigt komma något i vägen. Men det skall väl vända någon gång?
Inte för att jag begriper hur jag skall kunna få Vild Vittra att bli kvar på plattan förstås?
Fast det finns ju Karlssons klister. He He.
Mina planer på att bygga småhus har ändrats till ett bygge av en våningsbur som börjar bli färdig.
#42 Du vet att du alltid är välkommen.
Marsvin 4-ever
.
Oj, hur har jag kunnat missa den här tråden :P Men det har hänt rätt mycket under mitt marsvinsår, beroende på hur mycket man räknar med då.
- Hera har ställts ut med goda resultet i Pet
- En Saffronhane har kommit hit (och hunnit åka igen ^^)
- Frideborg har blivit dräktig
- Jag har byggt en till bur
- Påbörjat steg ett till Petdomare
- … (tänker efter om det är något mer)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Hmm jag har lyckats komma ut på en utställlning i år och har nog missat 1, snart två… Men det är inte så lätt när man bor så avsides och är beronde av bilskjuts oftast och det är svårt att få skjuts så långt… Till SM ska jag dock :) Och tänkte även hinna med några mer detta året om det löser sig med skjuts osv.
Mamma har precis förklarat noga att jag kan glömma att få göra om den däringa garderoben till djurrum men jag ska försöka komma över något annat litet rum här hemma.
Det är tänkt att morfar ska komma och hjälpa mig med en utebur nu i veckan om det hinns till.
Hemsidan har jag lagt på hyllan framöver för det gick inge vidare ;)
Våfflan har blvit tam & vi har vart ute på våtan första petutställning :) Jag har äen fått hem en hona från Hayah på sajten dock inte den som var tänkt från början.
Så långt har jag kommit!
Jenny
Mitt marsvinsmål för i år är först och främst att skaffa marsvin. :P Sedan vill jag hemskt gärna besöka en marsvinsutställning (endast som åskådare dock), kanske SM, och gå med i SMF!
#46 Jaså, ska du bli petdomare?? =) Vad kul!
Då vill jag sekretera åt dig någon dag när du blivit det. ;)
Jahapp, hittils har planerna väl gått någotsånär.
Marsvinsbebbar har det kommit
En dark eyed white parning är inplanerad men nu skiter jag faktiskt fullständigt i avelsplanerna, bara Siiri blir frisk och glad igen.
Utställningar har jag varit på, SM är inplanerat och bokat och Vincent och Wilma har blivit guldpettar.
Bokhylleburen har kommit upp
Uteburar är bara i planeringsstadiet fortfarande. Det blir nog inga dygnet runt burar utan helt vanliga dagsburar.
Fler planer finns det men jag orkar inte tänka så mycket framåt just nu. För stunden lever jag väldigt mycket i nuet, och det är fullt upp.
Hanna
- Hämta lilla Daga från Östersund sista helgen nu i maj.
- Para Ninni i början av juli.
- Semester med familjen i Stockholm…
- Tältsemestser med familjen i Lycksele…
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
- få hem sophie
- bara ta det lungt
- åka till västerås och umgås med min flickvän
Typ så va ;)
Jag har klarat av 2 planer, flyttat och hittat en hona och snart föds också ungarna :) Kastrering blir nog 2010

Stolt kan jag nu skriva att min våningsbur blev kanon. Mot alla odds vilket jag kommer att berätta om i en annan tråd när den blivit fotad.
Marsvinen stortrivs i den. Det är sannerligen viktigt att ha bra funktionerliga prylar till djuren så att allt enbart blir ett nöje.
Gallerburar tycker jag är enbart fula samt platskrävande om man behöver flera, samt sist men inte minst bökiga och krångliga att städa.
Nu är det enbart en utställningstur som står kvar på min lista. 
Marsvin 4-ever
.
jag har med kommit en bitt på mitt mål nu :-).
Burskåpet byggt å används vu an ett gäng grisar :-).
Har ett måll att till läga och det är att få en godkänd uppfödar grupp på ungarna vi har nu :-)
#54 - Du får ta en utställningstur till SM :P Anmälningstiden går ut den 15.
Hanna
Lite nya saker :)
- Ska försöka hitta en finare bur/bokhylla.
- Måla om denna eller den nya om jag hittar en.
- Köpa en plastmatta till deras innehage.
- Göra en utebur.
#58 - Chintz kommer att bli supersöt i kortkort ^^
Hanna
#60 Haha, stackars liten 
Mvh Felicia

Uppdaterar lite, först med lite nya saker som har hänt:
- Hittat en höbonde relativt nära, med bra hö.
- Varit på SM
- Gått med i Västras Ungdomsstyrelse
- En kull har fötts - två av tre ungar har flyttat
- Jag har fått mitt drömmarsvin (!), något jag aldrig kunde ana skulle hända i alla fall det här året.
Sedan lite planer:
Krokas ska flytta
Sätta ihop burarna till en bur
Ställa Kurkuma 2 gånger som junior.
Få Frideborg i Petform.
Låta Hera vila från utställningar (hon har ställts på varje utställning jag varit på sedan okt -08!) under sensommaren, få henne i Petform tills 24/10. Ev. blir det Guide…
Mvh Felicia
#64 Vilket marsvin då? :O

En liten uppdatering:
- Blev inget SM tyvärr, kunde inte göra något åt det
- Uteburen är halvgjord men ska försöka få pappa att göra klart den. Det kommer bli en tvåvåningsbur med marsvinen i det översta facket och kaninen i det understa. Den kommer ha måtten 150 x 60 cm.
- Avelsplaner smyger omkring i huvudet men vi får se hur dom utvecklas. Måte läsa på och höra mig för kring rasen, disskutera med andra uppfödare om hur vi vill att den ska utvecklas osv, det är lakeland jag har tänkt!
Jenny
Nu är snart året slut, hur har det gått med planerna? :)
Hanna
Av mina ursprungliga planer och mål är det mesta uppfyllt:
Tilda fick sin kull
Har varit på alla västras utställningar under året och har även hunnit med ett par turer till sydväst.
Vincent och Wilma är guldpettar, Tilda har plockat ett cert och har nu två silverkort. Kira har tagit ett silverkort.
Bokhylleburen är uppe sedan länge
PamPam's Bradana flyttade hit och även IceT, så egentligen har jag skaffat mina dark eyed whites. Trots att det inte blev som planerat.
Överlag tycker jag att 2009 varit ett skitår, åtminstone när man tittar på de dåliga händelserna - ser man bara på de bra sakerna så är det ett kanonår däremot :P
Några dark eyed white bebisar blir det inte i år, inga egenuppfödda åtminstone. Och uteburen blev det ingenting av.
Nu blickar vi frammåt för att kunna göra 2010 till ett kanonår.
Hanna

# 66. För mig gick det hyfsat rakt åt skogen med planerna… En dog, köpte en ny som nu är svårt sjuk, har tagit emot två omplaceringar varav en flyttat vidare och en snart flyttar, samt har ytterligare en på ingång som ska stanna permanent. Byggde dessutom en hemsida som vände upp och ner på tillvaron.
För mig och mina marsvin blir det varken avel eller utställningar, och om inget oförutsett händer blir vi inte fler (och förhoppningsvis inte färre heller!).
Mina förhoppningar, önskningar och planer handlar istället om att min omplaceringshona Allan tar sig samman och börjar samsas med resterande två så att de kan leva lyckligt tillsammans hela gänget.
Det här sista målet med Allan har lyckats till 110% och jag är superglad för det.
Envishet och drömmar
Jag har ett mål kvar - att få Frideborg i Petform :P Vi jobbar på det.
Avklarade mål:
- Krokas har flyttat.
- Jag har satt ihop burarna till en stor bur.
- Jag har ställt Kurkuma 2 ggr som junior (dubbelutställning ^^).
- Jag ställde ut Hera i Pet 24/10 och hon var i fin form då :)
#66 Hjälp, snart slut - det känns som om året rusat iväg när du säger så ;)
Mvh Felicia
24/10 stälde vi ungarna i grupp och fick dom godkända . så jag har uppfylt alla mina mål för i år =) gud så skönt =)
Mina planer är inte så många. Mina första marsvin flyttar in imorgon. De enda planer jag har är att försöka få dem till världens bästa marsvin. ;) Sen hoppas jag att de är tillräckligt lugna för att kanske ställas ut i Pet 2010.
År 2009 har verkligen varit ett riktigt skit år för mig!
Det lilla positiva som jag kan komma på är att jag fått fyra stycken nya champions. :)
Målet om en ny utebur är iallafall avklarat och nu kan jag låta marsvinen vara ut längre om sommaren utan att jag behöver ha stenkoll på dem hela tiden.
Nu vill jag bara att detta året ska ta slut så jag kan blicka framåt åt ett förhoppningsvis mycket bättre 2010!