Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: raserfärgerteckningar
Läst 990 ggr
Caspia
0

Vad har hon för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en ungefär årsgammal coronethona av en släkting till en kompis. Jag undrar om det är möjligt att säga vad hon har för färg? Det är alltså det grådaskiga området jag menar. Hon är nybadad på bilden, om det gör någon skillnad.

Envishet och drömmar

Caspia
0

Och om någon undrat hur man ser ut om man är en ettårig coronet som aldrig träffat en sax, så har ni svaret här.

Envishet och drömmar

[WeepingWillow]
0

#1 Ser ut som en peruk ^^ Jag är också nyfiken på den gråa färgen för jag har en liten som har ungefär den färgen också.

Lyan
0

#0#1 Din är svart, långhår blir lätt så dassiga i färgen

#2 Har hon rubinögon? Ser ut som en zobel.

FeliciaS
0

Jag tror hon är Black/Golden/White eller Black/Buff/White. Min Coronet var något mörkare än den bruna färgen och var golden så jag skulle tro på buff. Sedan är det lätt hänt att foton inte visar helt verklighetstroget gällande ljus bl.a. :P

Hon är verkligen jättesöt! Vad heter hon?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Caspia
0

# 3. Är det verkligen black? Det andra örat (som inte syns i bild) är inte svart som Allans svarta öron, utan brungrått. Pälsen i ansiktet som ju är kortare är inte heller svart som Allan. Kan ta en ny bild imorgon. Jag vet att det är stor färgskillnad på kort- och långhår men hade inte föreställt mig att ni skulle svara black.

# 2. Ja, minst sagt. Fast inte nu längre, nu har hon en ny sportigare frisyr. Vet dock inte om hon är särskilt stolt över den eftersom hon mest gämmer sig i ett rör hela tiden. Fast det har nog mer med Julgrisens glädje att göra… Jag vet inte vad färgen på din bebis kallas.

# 4. Vet inte Tungan ute Hon hette Mimmi innan men jag tänkte att hon ska få ett nytt namn nu när hon har ett nytt liv. Har dock inte löst det än. Jag tänkte på Esmeralda som ju är en annan Disney-karaktär men det är ju lite långt. Ja, söt är hon, kolla bara näsan…

Golden är jag rätt säker på att det inte är, hon är mycket gulare än Sancho som var lite golden. De är rätt lika de två, både till färg och bakgrund. Fast än har "Mimmi" inte visat så mycket av sin personlighet så jag vet inte om hon kommer att bli så unik som Sancho var. "Ett nytt djur kan aldrig ersätta ett förlorat, men i hjkärtat finns plats för många små vänner".

Envishet och drömmar

Marsvinlove
0

Nemen vilken söt en:)

[WeepingWillow]
0

#3 Hon har röda ögon ja, dom kallas nog rubin. Jag är urkass på färger o sånt för jag är bara hobbymarsvinsägare :P Ingen aning om ens vad zobel är, jag kallar henne grå haha. Stortjejen jämte är hon vit/golden/svart el va kallas den där orangebruna?

#5 Jag klippte min virvel o det såg faktiskt ut som att hon skämdes i den nya frisyren ^^ Din tjej blev dock mycket finare i sin nya sportfrilla. Håller me om att nosen är otroligt söt, liten o rosa :)

idipidi
0

Black/golden/white. Om inte bilderna är mycket, mycket skumma, men det tror jag inte.

Aristarcos
0

Mycket söt tjej, hon kommer säkert kräva sin egen plats i ditt hjärta Kyss

[WeepingWillow]
0

#8 Menar du min eller Caspias? I vilken ordning ska man säga färgerna då?

Aristarcos
0

Färgen som är mest frekvent är alltid först, för att gå , tex Mest svart/ Sen vit/ och minst golden  Blir Black/white/ Golden

Aristarcos
0

Färgen som är mest frekvent är alltid först, för att gå , tex Mest svart/ Sen vit/ och minst golden  Blir Black/white/ Golden

idipidi
0

#10 Jag menar den som tråden handlar om.

[WeepingWillow]
0

#11 Okej tack, då blir min golden/vit/svart då om den nu är golden hon är, det vet jag inte.

#13 Ah okej, sorry.