Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 989 ggr
[Colina]
0

Marsvin dumpade i skogen!

Läste precis en artikel om tra stackars marsvin som lämnats för att dö i skogen i Örebro. Nu finns de tydligen hos polisen (?) men avlivas om ingen kan ta hand om dem. Någon här som bor i Örebro? Hittar de inget hem så har jag plats här hos mig förutsatt att någon kan hjälpa till med transport till Norrköping.

Länk till tidningen

Abico
0

Smågrisarna då :( Jag skulle gärna hjälpt till men det är så långt bort så jag kan varken hjälpa med transport eller tillfälligt hem.

Hanna 

FeliciaS
0

Usch, det är inte första gången man hör om övergivna grisar precis :( Önskar att jag bodde i Örebro, då hade jag inte tvekat en sekund på att ta hand om dem. Hoppas verkligen någon gör det så de slipper dö!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin2008
0

Men fy! De var de värsta jag hört på länge. Stackars småttingar.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

EvaLuna
0

Helt otroligt! De fd ägarna borde själva sättas ut i skogen för att frysa & svälta ihjäl. Skönt att veta att du tar dem om de inte hittar nånannanstans att bo, Colina  <3

learningtofly
0

om det är pojkar så får de flytta hem till mig :) jag väntar bara på att det ska bli morgon så att jag kan få tag på de på Bra Zoo som har hand om dom för tillfället. tyvärr så har jag ju två killar redan så är det tjejer så kan jag inte ta dom (är rädd att mina killar ska börja slåss om det kommer in tjejer i huset) :( är det killar så är det bara till att bygga en egen bur åt dom och så lever de lyckligt i alla sina dagar :)

Asa-S
0

#5 Jag hade honor o hanar i samma burskåp. Varannan våning killar och de andra tjejer. Killarna brydde sig inteGlad! Tjejerna var sugnaFlörtmen inte hanarna. Har man dom inte bur mot bur så de kan se o lukta på varandra så brukar det inte vara några bekymmer.

learningtofly
0

mina killar är lite bråkiga mot varandra utan flickor inblandade, så jag vill inte chansa.

det ver tre stycken honor, så till mig kommer om inte men det fanns en LÅNG lista intresserade efter mig, så de kommer nog till ett fint hem ändå. De kommer även ENBART att ges bort IHOP vilket jag tycket är förfärligt bra.

Abico
0

#7 - Men det var ju bra åtminstone :) Då får dom ett hem.

Hanna 

Mari
0

Vad bra att det har löst sig för de små liven :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Colina]
0

# Skönt att höra!

Misstänkte att det skulle finnas många villiga att ta hand om dem. Är så sorgligt att folk dumpar djur eller avlivar dem istället för att anstränga sig lite extra och hitta nya hem till dem. Uppenbarligen går det ju!

Rafflan
0

Vad bra, annars har jag ju en tom bur, men finns det massa intresserade redan lär dom ju snart hitta hem ;)

Rafflan
0
[Strawberi]
0

Skönt att de fick ett hem fort. De var så hemskt att läsa första artikeln!

Moa-16
0

Va fan=(, stackarna. Men bra att dom fått ett nytt hem nu. Varför köper man marsvin om man hatar marsvinO-o

Citerar:Jag hatade de där marsvinen, men jag skulle fan inte sätta ut dem i skogen.

Väldigt märkligt. Jag tror han skyller ifrån sig. Det var han ;)

godisgrisen
0

Så slö och nochalant man är när man dumpar djur i skogen! Har man djur som man vill bli av med har man ju ett ansvar att ordna ett nytt BRA hem till dem. Dessutom är det oförlåtligt att utsätta marsvinen för väder och vind, hundar och andra farligheter.

Så tycker jag att det är så himla tråkigt att sådana här historier kavlas upp i media. Folk tycker ju naturligtvis synd om marsvinen och de nya ägarna står på kö! Det blir ju alltid en solskenshistoria vilket är bra för marsvinen naturligtvis. Problemet är ju att det alltid funkar de dumpade djuren får nya hem och allt är frid och fröjd det lockar andra att göra samma grej.

Rafflan
0

#14 han köpte dem till sin dotter så tröttna väl hon så han fick sköta dem eller nåt. Så han hatade dem ju inte när han köpte dom men började hata dem sen ;)

Men han är ju ganska bra iaf, han började hata dem å många avlivas ju då eller hamnar ute i skogen, han gav dom ju ett nytt hem, tyvärr kollade han ju inte upp hemmet så mycket och då blev det som det blev :/

shintaida
0

JAG tror INTE på hans historia!