Klippa marsvinsklor
Det var en snäll gris ;) Här har jag ett par självplågare som brukar dra sig själva i tassen när det är kloklippningsdags :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#1 Haha nämen, du får ju säga till dom att det inte är farligt :P
Nej men min gris är extremt snäll, man får ju göra vad man vill, dom andra 2 är lite bråkigare. Hon är bara så söt när hon sitter sådär :D

Brukar också lägga mina ner och klippa, går bra (måttligt:P) på baktassarna men när det är dax för fram, ja då tar det stop;)Men man måste ju klippa och då får de snällt stå ut:P Fast jag klipper dem i "sittande" stälning också..
#0 Då har du tur ;-)
Jag har en liten marsvinstok som sprattlar och vrider sig så mycket han bara kan när jag ska klippa klorna på honom. Han gillar också att tugga på händer eller sina egna tassar under tiden man klipper, så det gör det hela ännu lite krångligare.
Men håller någon annan honom medan jag klipper brukar det gå bra.
Den andra grisen har dock en annan personlighet vid kloklippning. Skriker innan man klipper, även om man inte ens är i närheten av pulpan, men han sitter i alla fall stilla! :-P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Det är så kul att dom har så olika personligheter ändå :) Inte ett marsvin är det andra likt. Michelle är mitt första marsvin som är helt lealös vad det gäller att lägge henne på rygg o gosa me henne, hon är lite som en katt hehe. Just nu har jag ingen riktig busunge, det hade jag en innan :) Hon va så himla busig.